Už pošesté se tento týden – konkrétně v úterý a středu 26. a 27. května – v podzemí Veletržního paláce sejdou profesionálové ze světa reklamy a marketingu. Mezinárodní festival reklamy PIAF nabídne konferenci, workshopy, svou soutěžní část a ve spolupráci s Asociací komunikačních agentur i vyhlášení hodnocení Agentura roku a Best of Best.
Na shortlist mezinárodní soutěže festivalu bylo nominováno 105 prací. „Letošní shortlistování bylo atypické. Velmi rozdílné názory porotců jsou zárukou živé diskuse během rozhodování o cenách,“ komentoval výsledky on-line hlasování Marek Hlavica, ředitel festivalu. Nejúspěšnějšími zeměmi z hlediska počtu prací na shortlistu jsou Rusko, Česko, Německo, SAE a Maďarsko. Nejúspěšnější agenturou s 16 nominacemi je BBDO Dubai.
Celou akci ovšem zahájí úterní workshopy na různá témata, počínaje využitím behaviorální vědy v komunikaci přes oblíbeného trenéra Mickyho Denehyho z Londýna, který vysvětlí, „Jak urvat nový byznys“, po návod, „Jak tvořit a prodávat luxusní značky“, který předestře Harald Betke ze Švýcarska. Následující konference bude věnována nástupu nezávislých agentur a přeskupování trhu, které zdaleka nejsou jen českým fenoménem. Kontroverzní vstup do tématu slibuje zakladatel sítě nezávislých agentur Thenetworkone Julian Boulding nebo Michal Nýdrle s prezentací obchodního modelu, který nezná pojem fee a nahrazuje jej podílem na zisku.
Ve středu vystoupí předseda poroty Ramzi Moutran, šéf nejoceňovanější agentury Blízkého východu Memac Ogilvy nebo globální stratég Wieden & Kennedy Nick Docherty. Agentura GfK možná vyvolá jemné mrazení při prezentaci výzkumu ve vybraných zemích Evropy, který odhalil tzv. vyhořelé značky.
Aktuální bude odpolední středeční téma: změny způsobené digitalizací vyvolávají nejen potřebu komunikovat v digitálu, ale také komunikovat jinak i v tradičním ATL a BTL. Právě na to se zaměří Myles Lord z berlínské agentury Heimat nebo Yonathan Domnitz. Své k tomu mají co říci i regionální kreativní šéfové Googlu a Facebooku. Nabitý den završí přehlídka vítězných prací PIAF, vyhlášení AKA Agentury roku a nově také individuálních cen BoB.
„PIAF je festival, který byl vybudován v Evropě a pro Evropu, nastoluje skutečně evropskou perspektivu, což je v této branži vzácné. Přijíždím nejen hodnotit práce a přednášet, ale taky se tam učit,“ říká o festivalu Myles Lord z Heimatu.
„Reklamní festivaly jsou naprosto zásadní. Nastavují laťku práce na naprosto jinou úroveň a my kreativci si na nich procvičujeme své kreativní svaly,“ doplňuje jej předseda poroty Ramzi Moutran.
V rámci festivalu PIAF je vyhlašováno i každoroční hodnocení Agentura roku. Loni zvítězila skupina Ogilvy (vlevo). Kdo to bude letos? A to je jen jedna z odpovědí, které od festivalu PIAF letos můžete očekávat.