Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Na měření se pracuje, kdy se dostane do finále, není známo

Co se aktuálně s projektem Impact děje?

Pokračuje terénní sběr dat od respondentů ve Studii mobility. Od ledna až do konce letošního roku běží doměřování respondentů ve dvanácti nových aglomeracích. Ta doplní data z roku 2014, kdy byly změřeny největší aglomerace v Česku jako Praha, Brno nebo Ostrava.

Děje se něco i se samotnými nosiči?

Reklama
ČEZ

Co se týká nosičů, v uplynulých měsících se členové asociace intenzivně věnovali jejich detailní kontrole, úpravám a kompletnímu auditu vstupních parametrů ploch v podrobné databázi. Následovat budou přepočty a aktualizace silničních map a map intenzit dopravy. Jejich výsledkem budou aktualizované parametry výkonu ploch vyjádřené jejich hrubým váženým zásahem. Byla také ukončena druhá vlna vzájemné kontroly správného zanesení nosičů do databáze mezi členy asociace. V těchto vzájemných kontrolách budeme i nadále pokračovat. V následujícím období budou do těchto kontrol zapojeny i agentury, pokud o to projeví zájem. Je to příležitost pro nezávislý audit a pro nás potvrzení věrohodnosti a správnosti vstupních dat o plochách.

Členové intenzivně pracují s výběrem ploch do kampaní podle bodů zájmů. Nastavili režim plánování ploch do kampaní podle jejich vztahu k bodům zájmů jako dojezdová vzdálenost, dojezdový čas a pro klienty budou připravovat přehledné mapové statistiky kampaní.

Co se bude dít dál?

Nosiče z květnové uzávěrky získají po aktualizovaných přepočtech své mediální ukazatele a nastane období intenzivního testování dat a modelování kampaní. Naši nejbližší partneři v projektu, dodavatelské společnosti MediaresearchMGE Data, kteří nastavenou metodologii testují, analyzují výstupy, porovnávají a modelují kampaně. Tedy intenzivně se zabývají všemi analytickými aspekty projektu měření – především výpočty základních mediálních ukazatelů výkonnosti kampaně, konkrétně reache, impresí a frekvence. Ty se ukázaly jako extrémně složité a náročné.

Jsou data z měření již připravena pro trh?

Pro uvedení projektu na trh je nezbytné data a metodologii detailně otestovat a doladit všechny funkcionality plánovacího softwaru IDS, který každodenní práci s daty umožní. Ten by měl v budoucnu sloužit jako interface pro mediální agentury i koncové klienty. Klienti obdrží první data ve formě vyhodnocení kampaní, kdy jednotliví vlastníci nosičů budou ke standardním výstupům přikládat i mediální ukazatele proběhlých kampaní. Ve finální fázi by pak mělo být poskytnutí on-line přístupu do plánovací aplikace a k datům agenturám i koncovým klientům. Kdy však tato fáze nastane, si netroufám dnes odhadnout. Je to cíl, ke kterému směřujeme.

Pavla Konupčíková, výkonná ředitelka AMVR

Má letité zkušenosti z práce v reklamě pro společnosti McCann Erickson Prague nebo McCoy & Partner. Naposledy působila v C.S. Cargo.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)