Co se aktuálně s projektem Impact děje?
Pokračuje terénní sběr dat od respondentů ve Studii mobility. Od ledna až do konce letošního roku běží doměřování respondentů ve dvanácti nových aglomeracích. Ta doplní data z roku 2014, kdy byly změřeny největší aglomerace v Česku jako Praha, Brno nebo Ostrava.
Děje se něco i se samotnými nosiči?
Co se týká nosičů, v uplynulých měsících se členové asociace intenzivně věnovali jejich detailní kontrole, úpravám a kompletnímu auditu vstupních parametrů ploch v podrobné databázi. Následovat budou přepočty a aktualizace silničních map a map intenzit dopravy. Jejich výsledkem budou aktualizované parametry výkonu ploch vyjádřené jejich hrubým váženým zásahem. Byla také ukončena druhá vlna vzájemné kontroly správného zanesení nosičů do databáze mezi členy asociace. V těchto vzájemných kontrolách budeme i nadále pokračovat. V následujícím období budou do těchto kontrol zapojeny i agentury, pokud o to projeví zájem. Je to příležitost pro nezávislý audit a pro nás potvrzení věrohodnosti a správnosti vstupních dat o plochách.
Členové intenzivně pracují s výběrem ploch do kampaní podle bodů zájmů. Nastavili režim plánování ploch do kampaní podle jejich vztahu k bodům zájmů jako dojezdová vzdálenost, dojezdový čas a pro klienty budou připravovat přehledné mapové statistiky kampaní.
Co se bude dít dál?
Nosiče z květnové uzávěrky získají po aktualizovaných přepočtech své mediální ukazatele a nastane období intenzivního testování dat a modelování kampaní. Naši nejbližší partneři v projektu, dodavatelské společnosti Mediaresearch a MGE Data, kteří nastavenou metodologii testují, analyzují výstupy, porovnávají a modelují kampaně. Tedy intenzivně se zabývají všemi analytickými aspekty projektu měření – především výpočty základních mediálních ukazatelů výkonnosti kampaně, konkrétně reache, impresí a frekvence. Ty se ukázaly jako extrémně složité a náročné.
Jsou data z měření již připravena pro trh?
Pro uvedení projektu na trh je nezbytné data a metodologii detailně otestovat a doladit všechny funkcionality plánovacího softwaru IDS, který každodenní práci s daty umožní. Ten by měl v budoucnu sloužit jako interface pro mediální agentury i koncové klienty. Klienti obdrží první data ve formě vyhodnocení kampaní, kdy jednotliví vlastníci nosičů budou ke standardním výstupům přikládat i mediální ukazatele proběhlých kampaní. Ve finální fázi by pak mělo být poskytnutí on-line přístupu do plánovací aplikace a k datům agenturám i koncovým klientům. Kdy však tato fáze nastane, si netroufám dnes odhadnout. Je to cíl, ke kterému směřujeme.
Pavla Konupčíková, výkonná ředitelka AMVR
Má letité zkušenosti z práce v reklamě pro společnosti McCann Erickson Prague nebo McCoy & Partner. Naposledy působila v C.S. Cargo.