Do fitcentra chodí alespoň občas třetina Čechů (36 % internetové populace), u mladých ve věku 15-29 let je to téměř polovina (49 %), u starších 45-59 let je to pětina (18 %). Ovšem podíl návštěvníků s týdenní pravidelností je jen 13 %.
Pouze na jediné fitcentrum v okolí je odkázáno 15 %, většina má tedy na výběr z několika. I přesto se typicky chodí do jednoho stálého, oblíbeného zařízení (58 % uživatelů), čtvrtina (27 %) je pak střídá.
Při výběru hraje prim cena. Hodně záleží i na přístupu a ochotě personálu, vybavenosti zařízení, vzdálenosti (od bydliště, zaměstnání apod.) a kvalitě zázemí. Pro ženy je podstatné nabízené množství aktivit (aerobic, zumba, jóga atd.). Kvalitu zázemí včetně klimatizace zdůrazňují hlavně klienti nad 45 let.
Co se týká preference způsobu platby, obliba jednorázové platby a předplacené permanentky je poměrně vyrovnaná (15 % a 14 %). Rozdílný je ale přístup mladších a starších uživatelů. Platbu při každé návštěvě zvlášť preferují hlavně mladší a nepravidelní návštěvníci. Naopak permanentku raději kupují spíš lidé nad 45 let.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a MEDIARESEARCH, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Čechách. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci České republiky. Více informací na www.ceskynarodnipanel.cz, nebo [email protected]). Obdobný projekt funguje i na Slovensku.