Tak se to minulý pátek konečně spustilo. Velká bitva hokejových národů. Bitva značek, které bojují o pozornost a přízeň hokejových fanoušků, však začala už o hodně dřív. Společně prožité emoce nás spojují, pro každou značku je právě teď ideální příležitost ukázat svým zákazníkům, že jsme součástí jedné velké rodiny a všichni si přejeme, aby naši vyhráli. Fanoušci i hokejisté jsou tak hýčkáni už několik týdnů ze všech stran. „Máte na srdci něco, čím byste rádi podpořili naše hokejisty?“ – aktivizuje fanoušky McDonald’s a vybízí je, aby posílali odkazy svým hokejovým hrdinům. „Pojďte do toho s námi,“ volá Škoda. „Společně pro české zlato“ – to je zase výzva Prazdroje. Z lásky k Česku se Kaufland logicky taky přidává k podpoře českých hokejistů. Na svých slovenských webových stránkách sice deklaruje lásku i ke Slovensku, v lásce k Česku jde však o kus dál a fandí i českému národnímu týmu. „Ať každý ví, kdo je domácí tým,“ hlásá Coca-Cola. Televizní reklamy jsou plné novodobých hrdinů a národních dresů, led odlétává od bruslí. Prostě, kdo neskáče, není správný marketér. Hokejové mistrovství světa je pro nás něco jako Super Bowl pro Ameriku. I tam jsou plné stadiony, nabité hospody, nejvyšší spotřeba piva, oslavy na ulicích, nejvyšší sledovanost televize. Každá větší značka si pokládá za povinnost připravit právě pro tento nejvyšší sportovní svátek, finále ligy amerického fotbalu, nějakou reklamní lahůdku. Ale jeden rozdíl je patrný. Marketéři v USA kupodivu nepodléhají přesvědčení, že diváci se v reklamních blocích sportovních přenosů chtějí zase dívat na americký fotbal a přesvědčovat se navzájem, jak všichni fandí. Jistě, Amerika není Evropa, fotbal není hokej a klání mezi americkými kluby je něco jiného než soupeření celých národů. Ale jistou inspirací by pro naše marketéry Super Bowl přece jenom mohl být. Snad se dočkáme časů, kdy se v přestávkách hokejových zápasů nebudou fanoušci v jednom kuse dívat na pestrou směs hokejových rekvizit promíchanou s logy a produkty, ale naše velké značky se je pokusí zabavit i trochu originálnějším způsobem. Dobré náladě během šampionátu by to určitě jenom prospělo. A sledovanosti reklamních bloků ještě víc.
Ale jistou inspirací by pro naše marketéry Super Bowl přece jenom mohl být.