Tento týden se za placený obsah většiny slovenských on-line médií neplatí. Ve slovenské ČSOB totiž dostali vynikající nápad: zaplatili široké veřejnosti na dva týdny přístup k zamčenému obsahu portálů, které spadají pod paywall Piano. Na přístup k zamčeným článkům známých titulů Sme.sk, Korzár.sk, Týždeň.sk, Pluska.sk či PCrevue.sk je teď jednoduchý recept: nejprve navštívit microsite ČSOB a tam si už jenom vybrat některý z nabízených on-line titulů. Kdo zvolí tento postup, dostane během dvou týdnů trvání akce úplně zdarma všechno, co placený obsah skrývá. Tento bonus je logicky propojen s už běžící jarní kampaní na Smart účet banky se sloganem „Chcem všetko“, což je spíše dobře odvedená rutinní práce než něco světoborného. Na tom, že banka nabízí určitou odměnu každému, kdo navštíví microsite kampaně, není také nic objevného. Pozornost si však rozhodně zaslouží nápad nabídnout jako odměnu právě zpřístupnění placeného obsahu. Bance se tak podařilo srozumitelně a v duchu pozice své značky deklarovat, že jistota, kterou jako instituce nabízí svým klientům, spočívá v profesionální práci s daty a informacemi. Při takovém nastavení skutečně není lepšího ani výmluvnějšího dárku než přístup k zajímavým článkům, za které se běžně platí. Výsledkem spolupráce ČSOB se společností Piano Media je tak kampaň, která je inteligentní, srozumitelná, a navíc pro potenciální klienty banky skutečně užitečná. Tedy především pro ty, kteří informace a zajímavá data považují za důležité. Užitek z takové kampaně mají nakonec všichni: banka, on-line média i návštěvníci webu. Určitě si nikdo nestěžuje, že v rámci těch pár kliků k placenému obsahu, který dostali jako dárek, na ně promlouvá komerční informace s nabídkou banky. Pro on-line média, která se rozhodla svůj obsah zpoplatňovat, je to dobré znamení. Zdá se, že obsah začíná být stále více vnímán jako hodnota, která má svou cenu. Akce slovenské ČSOB je toho důkazem a snad i inspirací pro ostatní marketéry. Co tak darovat svým zákazníkům či klientům něco skutečně hodnotného? Například zaplatit přístup k zajímavým informacím a kvalitnímu obsahu.
Užitek z takové kampaně mají nakonec všichni: banka, on-line média i návštěvníci webu.