Domácí mistrovství světa v hokeji bylo letos doslova magnetem na propagaci značek všeho druhu. Hráči bruslí v reklamních dresech, bourají do reklamních mantinelů a pijí z reklamních lahví. Jak ale nezapadnout a pouze se nespoléhat na to, že hráč dobruslí na správné místo, čímž značce dopřeje detailní záběr televizní kamery? Sponzor hokejových šampionátů Ceresit řešil stejný problém již před několika lety. Hlavní myšlenkou byl proto projekt, který bude přímo souviset s hokejovým šampionátem, ale nebude se omezovat jen na ledovou plochu. Agentura přišla s logickým nápadem na hokejový web. Jak ale vytvořit obsah natolik silný, aby přilákal fanoušky a udržel jejich pozornost dostatečně dlouho? Připravil se proto web ms-v-hokeji.cz, kde uživatelé nalezli kompletní servis s výsledky, sestřihy a komentáři k jednotlivým utkáním i zábavu spojenou se značkou. Web se stal brzy po uvedení v roce 2013 jedním z nejnavštěvovanějších portálů o hokeji. V počtu návštěvníků překonal dokonce i oficiální stránky MS v hokeji z dílny České televize. Portál fungoval i letos v české a slovenské verzi. Ta česká zaznamenala během zápasů mistrovství 3 737 489 návštěv a slovenská 2 985 943. Celkově web v roce 2015 nasbíral přes 28 milionů impresí a velkou zajímavostí je, že mezi českými návštěvníky lehce převažovaly ženy nad muži. Klíčovým prvkem podobného úspěchu je v první řadě lákavý obsah, jednoduchost a přehlednost. I u těch nejlepších portálů je však nutné dostat návštěvníky na stránky. Nezbytné je využít prvky inbound marketingu. Jejich úkolem je podpora celkové viditelnosti microsite v neplacených kanálech napříč internetem. Zásadní byla optimalizace webových stránek pro vyhledávače (SEO). 88 % všech návštěvníků našlo cestu na web právě přes fulltextové vyhledávání. Protože microsite úspěšně funguje již několik mistrovství, znásobila se pozornost i během ostře sledovaného mistrovství v Praze. Díky dlouhodobé strategii inbound marketingu jsou přitom přímé náklady na podporu stránek nulové a představují pouze desítky hodin vlastní práce věnované propagaci.
Jan Pivoňka
account director
Giant interactive
([email protected])
Microsite překonala i oficiální stránky MS v hokeji z dílny České televize.