Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Mobilní operátoři rozvíjí vlastní televizní služby

Rostoucí penetrace chytrých mobilních zařízení a zvyšování rychlosti mobilního internetu umožňují rozvoj nových služeb nabízejících přenos multimediálního obsahu.

Sledování TV kdekoliv

Nejdále je u nás v tomto směru společnost O2, která kromě IPTV televize O2 TV, jež má aktuálně kolem 190 tisíc zákazníků, nabízí i streamovací aplikaci O2 TV Go, u níž aktuálně dosáhla 295 tisíc mobilních stažení. V srpnu pak plánuje spustit i vlastní sportovní kanál O2 Sport. V letošním roce s nabídkou streamování televizních programů v mobilních zařízeních přišel i konkurenční T-Mobile.

Provoz komerční služby Mobilní televize (viz box), kterou měli zákazníci operátora možnost od listopadu loňského roku testovat v pilotním provozu zdarma v síti i mimo síť T-Mobile, byl zahájen 2. února. Do pilotního provozu se zapojilo téměř deset tisíc zákazníků, po zpoplatnění u služby podle Václava Zadiny, zodpovědného v T-Mobilu za projekt Mobilní televize, zůstaly desítky procent z těch, kteří službu testovali.

Reklama
ČEZ

„To nás příjemně překvapilo, protože lidé v Česku obecně nejsou ochotní za tyto služby platit,“ říká Zadina. Také proto nevnímá příchod americké videopůjčovny Netflix na český trh jako velké ohrožení. „Videopůjčovna tvoří jenom část naší služby, hlavním benefitem je živé vysílání,“ říká Zadina. Jak doplnil Filip Ševčík z T-Mobilu na konferenci TVCON, aplikace Mobilní televize zaznamenala doposud 40 tisíc stažení.

Cesta k novým zákazníkům

Mobilní televizi T-Mobilu je možné využívat na dvou zařízeních pod jedním uživatelským účtem, například na mobilním telefonu a tabletu současně. „Tablety a telefony přestávají být pouze o telefonování a komunikaci, ale slouží i k zábavě, kam televizní vysílání spadá,“ zdůvodňuje Zadina spuštění Mobilní televize a zároveň přiznává i limity těchto služeb: „Streamování televize spotřebovává velké množství dat, což je zatím důvodem částečného omezení této služby.“

Kromě Mobilní televize provozuje T-Mobile i pevnou digitální televizi, kterou získal v roce 2014 díky akvizici společnosti T-Systems. Spolupráce s provozovateli televizních kanálů je postavena na základě počtu uživatelů-diváků, za které jim operátor platí. „Klasickým televizím už diváci spíše nepřibývají, část mladší generace už televizory ani nevlastní, kdežto u nás mají televizní společnosti možnost dostat se k novým zákazníkům,“ objasňuje oboustranné výhody spolupráce Zadina.

Nová data sledovanosti

Pro mobilní operátory jsou zajímavá i data, která o svých zákaznících prostřednictvím využívání mobilní televize získávají, a chystají se je dále rozvíjet. „V rámci peoplemetrového měření probíhá měření na úrovni statistiky, v digitální televizi je možné získat přesná data, což do budoucna přináší i možnosti cílení televizní reklamy na konkrétní uživatele. U nás je tato forma cílení zatím jen na začátku, ale myslím si, že je to budoucnost,“ uzavírá Zadina.

Co je Mobilní televize T-Mobilu

V nabídce služby Mobilní televize jsou k dispozici dva tarify. Základní tarif „Start“ zahrnuje 17 nejsledovanějších televizních kanálů a stojí 119 korun měsíčně. Rozšířený tarif „Komplet“ obsahuje 32 kanálů včetně exkluzivních, sportovních, dokumentárních a dětských programů za cenu 299 korun měsíčně. Se službou Mobilní televize lze také programy pustit až 48 hodin po odvysílání nebo si je nahrát a uložit na sedm dní. Nově je také spuštěna doplňková služba Videotéka, která za 89 korun měsíčně zahrnuje desítky klasických i méně známých nezávislých filmů.

 

Mobilní operátoři přicházejí s vlastní nabídkou televizního vysílání prostřednictvím IPTV televizí a aplikací pro streamování v mobilních zařízeních. Jedním z největších taháků jsou sportovní přenosy.

Václav Zadina, zodpovědný v T-Mobilu za projekt Mobilní televize, vidí budoucnost TV reklamy v možnosti cílení na konkrétní uživatele.

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)