Kolik reklamy se vejde na displej jednoho mobilu? Tato otázka je dnes vysoce aktuální, protože trendy velí, že reklama se letos bude stále víc přesouvat na internet a ten zase do mobilů. Počet českých internetových uživatelů, kteří navštěvují webové stránky z mobilních zařízení, se podle měření NetMonitoru zvýšil za posledního půl roku přibližně o 60 procent. Optimalizace webových stránek pro mobily je dnes proto naprosto nezbytná, kdo na to zapomene, tomu definitivně ujede v on-line marketingu vlak. Množství informací, které se z displejů mobilů valí, je stále větší. Mobil se stává vynikajícím nástrojem k on-line nákupu, ale pouhé přesměrování klasické off-line reklamy na mobil nefunguje. Příprava integrované kampaně dnes vyžaduje mnohem více fantazie než kdysi. Nové technologie ukryté v mobilech totiž otevírají nekonečné možnosti, jak reklamou účinně oslovit zákazníky kdekoli, nejen na displejích smartphonů. Mobil už není jenom komunikační kanál. Pomáhá plnit odvěký sen všech marketérů: sledovat pohyb svých potenciálních zákazníků, znát jejich zájmy, záliby, oblíbené produkty. Stačí poskládat a synchronizovat všechna dostupná data a pak oslovit toho správného člověka na správném místě se správnou nabídkou. Mats Persson, COO společnosti Adform, který vystoupil na IAC v Praze minulý čtvrtek, nastínil zajímavou vizi, jež by před pár lety byla pouhou utopií: v okamžiku, kdy přiletí letadlo s cestujícími z Norska, v odbavovací hale se na interaktivních plochách programaticky promítají norské reklamy. Samozřejmě, nic není dokonalé a nic není zadarmo. Data o pohybech a chování zákazníků jsou choulostivá věc. Minulý týden v Rakousku začal soudní proces proti společnosti Facebook. Kvůli špehování ji žaluje 25 000 lidí, kteří si stěžují na porušování ochrany osobních údajů. Žijeme v době paradoxů. Máme rádi pohodlí a jsme kvůli němu ochotni dělat nebezpečné věci. Například svěřovat se sociálním sítím, sdílet své fotografie, své záliby, svou polohu, používat internetbanking. Občas se toho polekáme, stěžujeme si, ale už se to nedá vrátit zpátky. Octli jsme se v éře dat a sdílení informací. Musíme se v ní naučit žít.
Občas se toho polekáme, stěžujeme si, ale už se to nedá vrátit zpátky.