Kávu si nejvíc vychutnáme doma, často ji pijeme v práci

Káva je u většiny Čechů oblíbený nápoj. Konkrétně si ji alespoň někdy dá 86 % internetové populace. Více preferovaná je přitom u žen (92 %) a lidí středního věku 30-44 let (91 %). Co se týká míst, kde si kávu vychutnáváme, vede domácí prostředí. Tam si ji více než 55 % z nás dopřává i několikrát denně, dalších 19 % alespoň jednou týdně.

Oblíbeným prostředím pro pití kávy je také práce, kde ji denně pije téměř 42 % respondentů a 13 % alespoň jednou týdně. Jak doma, tak v práci bychom mezi jejími každodenními konzumenty našli zejména osoby nad 30 let. Oproti tomu lidé mezi 15 a 30 lety pijí kávu v měřítku několika šálků týdně, ne však denně.

Může být překvapivé, že na kávu do kavárny chodí alespoň jednou měsíčně 36 % internetové populace, do restaurace 30 % a do cukrárny 22 %. Oproti tomu s sebou (do práce, domů apod.) si kávu alespoň jednou měsíčně kupuje pouze 16 % lidí, přičemž alespoň jednou týdně je to 7 %. Pouze třetina kupujících kávy s sebou má svoji oblíbenou značku nebo kavárnu, kde nakupuje, nejčastěji se jedná o Tchibo.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a MEDIARESEARCH, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR.

Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen