Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Firemní CSR patří do dodavatelských vztahů a podmínek

Stále více společností začíná rozšiřovat závazek odpovědného podnikání také směrem ke svému hodnotovému řetězci. Korporátní udržitelnost neomezují jen na svůj vlastní byznys, ale sledují udržitelnost celého dodavatelského řetězce. Odpovědné řízení dodavatelského řetězce se stává velkou výzvou, na druhé straně nezbytnou nutností globálního podnikání 21. století a klíčovou součástí společenské odpovědnosti.

Signatáři principů UN Global Compact, největší platformy společenské odpovědnosti na světě (pod záštitou OSN), integrují základní principy na podporu lidských práv, zlepšení pracovních podmínek, ochrany životního prostředí a podpory etického podnikání i v rámci svých dodavatelských řetězců.

Důležité je nesoustřeďovat se pouze na dodržování stanovaných zásad, ale také na sdílení hodnot. Čísla dle UN Global Compact hovoří jasně, 83 % společností očekává, že jejich dodavatelé dodržují principy odpovědného podnikání, již jen 60 % tyto požadavky zahrne do podmínek dodavatelské spolupráce, ale jen 17 % svým dodavatelům pomůže s nastavením cílů či dodavatele v oblasti udržitelného podnikání proškolí. Například společnost Ikea, člen Asociace společenské odpovědnosti, definuje udržitelnost dodavatelského řetězce v rámci kodexu IWAY. V kodexu uvádí, co mohou dodavatelé od společnosti očekávat a co od nich naopak očekává Ikea. Kodex vychází z mezinárodních deklarací a konvencí a zahrnuje specifické oblasti aktivní prevence dětské práce, pracovních podmínek, odpovědného lesního hospodářství či životního prostředí. Společně s téměř stovkou speciálně vyškolených auditorů se pak společnost podílí na implementaci a následné kontrole dodržování kodexu a tím i udržitelnosti svého dodavatelského řetězce.

Reklama
MMcite

Pokud by např. oděvní společnosti důsledně kontrolovaly svůj dodavatelský řetězec a sledovaly pracovní a bezpečností podmínky, za kterých se šije jejich oblečení v rozvojových zemích, nemuselo by dojít ke zřícení továrny Rana Plaza, které si vyžádalo přes tisíc obětí.

 

Lucie Mádlová
Asociace společenské odpovědnosti
výkonná ředitelka
([email protected])

 

Jen 17 % firem své dodavatele v oblasti udržitelného podnikání proškolí.

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)