Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

FACEBOOK SESADÍ GOOGLE Z TRŮNU

Analytici před vstupem Facebooku na burzu v roce 2012 varovali, že je sice uživatelsky oblíbený, ale nemá kanály, kterými si zajistí příjmy. Nemohli být víc vedle. Právě uživatelé, kteří jsou o sobě ochotni prozradit takřka cokoli, mají cenu zlata.

Proč začíná Facebook drtit konkurenci Googlu? Paradoxně jde o stále vylepšované algoritmy o přesnější cílení. Množství informací, které má Facebook o svých uživatelích nemůže konkurovat ani největší internetový vyhledávač. „Facebook má na každého uživatele přes milion signálů, podle kterých lze přesně zasáhnout ideální cílovou skupinu. Navíc vše neustále vylepšuje,“ říká Michal Ročeň, performance advertising director marketingové agentury H1.cz.

Ve využití reklamy na sociálních sítích jsou na špičce USA. „V rámci Facebooku není na českém trhu taková konkurence ve srovnání s jinými placenými kanály. Například klasickou PPC reklamu již dnes používá prakticky každý inzerent. Z pohledu klienta, kterého vždy nakonec zajímá poměr cena/výkon, vychází navíc Facebook velmi dobře. Proto se do tohoto média přesouvá stále větší část reklamních budgetů. V průměru se dnes u našich klientů jedná o 20 procent a toto číslo stále roste. Úspěch kampaně na sociálních sítích také vyžaduje přizpůsobení komunikace. Extrémně ji proto ovlivňuje kvalita výstupu od kreativců, kteří se tomuto prostředí musí přizpůsobit. Cross device zásah, velmi specifické cílení, funkce jako lookalike audience a novinky typu dynamic product ads. To jsou důvody, proč mezi marketéry obliba Facebooku jako reklamního média roste a dále růst bude,“ vysvětluje Michal Ročeň.

Reklama
MMcite

Chystá se epický souboj

Bleskurychlý nástup přehrávání videoobsahu ukazuje, že Facebook může ohrozit Google na dříve nemyslitelných metách. Mnozí marketéři již preferují videoreklamu na Facebooku před YouTube (vlastněno Googlem) kvůli přívětivější ceně za zhlédnutí a relevantnějšímu cílení. Podle vizí Marka Zuckerberga by mohl Messenger dokonce ohrozit i e-mail jako vedoucí komunikační platformu. V oblasti mobilní reklamy má Facebook výrazný náskok před konkurencí již dnes. Poslední z velkých očekávaných střetů by se měl odehrát na poli geolokace, která je díky permanentnímu přihlášení na e-mailu nebo Facebooku nesmírně atraktivní pro oba velké hráče. I když zatím Facebook nemá ani pětinové reklamní příjmy ve srovnání s Googlem, vypadá to, že rozhodující bitvy začíná vyhrávat.

null

Zajímavá fakta o on-line reklamě a sociálních sítích

Ve Velké Británii má letos poprvé objem internetové reklamy překročit 50 % celého reklamního trhu.

On-line reklama tvoří 89,5 % veškerých příjmů Googlu a přes 90 % příjmů Facebooku.

V roce 2014 byla poprvé pokořena hranice 2 miliard celosvětových uživatelů sociálních sítí.

Facebook má 1,4 miliardy aktivních uživatelů sociálních sítí, což je 68 % všech uživatelů sociálních sítí.

Facebook přitom oficiálně nepůsobí v Číně, kde je až 25 % všech uživatelů sociálních sítí.

V USA inzerenti investují v přepočtu 31 dolarů na jednoho uživatele ročně.

Předpokládá se, že v roce 2015 stoupne částka utracená na jednoho uživatele na 40 dolarů ročně.

V USA je 64 % obyvatel na sociálních sítích, v západní Evropě 55 %.

Sociální síť Twitter vykázala v roce 2014 navzdory rostoucím příjmům obří ztrátu.

Zdroj: emarketer.com, Strategy Analytics

Reklama
Know
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)