Žebříčku nejoblíbenějších reklamních videí za první čtvrtletí roku 2015 vévodí jednoduché video nazvané Slap her – reakce dětí na výzvu k násilí -, které oběhlo celý svět. Většina lidí jej viděla, málokdo však ví, že propaguje italský on-line portál Fanpage.it.
Jedním z překvapení je druhé místo videa k uvedení Samsung Galaxy S6, které ve 144 sekundách představuje hlavní technologické novinky.
Super Bowl počítá i s Čechy
Reklamní událost roku, americký Super Bowl, se dostala i do ČR. Pivo Budweiser, hra Clash of Clans a T-Mobile s Kim Kardashianovou to jsou reklamní videa, která odstartovala na Super Bowlu a oblíbili si je i čeští diváci.
Z českých zástupců se mezi deset nejoblíbenějších videí jasně dostaly tři krátké třicetisekundové reklamy na stavebnici Lego. Značka těží i ze značné oblíbenosti YouTube kanálu českého Lega, který oslovuje téměř 120 tisíc fanoušků.
Mezi českými reklamami se na YouTube dokázal umístit i Vodafone se znovuvzkříšenými keckami. S těmi původně přišli pražští Young & Rubicam, ale na přání operátora dnes v tomto komunikačním konceptu pokračuje agentura McCann.
Úspěch slaví také příběh Leoše Mareše pro českou oděvní značku Blažek, která navíc správně využívá trend delších reklamních videí. Podle YouTube kanálu značky Blažek to vypadá, že s Leošem i YouTube počítají na celou sezonu a k ústřednímu spotu přidávají i další videa.
Co je YouTube Leaderboard:
Google používá pro sběr a zpracování globálních dat pro žebříčky YouTube Ads Leaderboard stejnou metodologii v každé zemi. Jedním z požadavků je vysoká míra organického zhlédnutí videa vůči všem zhlédnutím (celkové zhlédnutí = organické + klik na reklamu). Experti na statistiky YT očekávají organické zhlédnutí aspoň 15 procent z celku, aby video označili za úspěšné. Takovým příkladem může být spot Lego Bionicle.