Generální ředitel mediálního domu Economia Roman Latuske (na snímku) představil na internetové konferenci Czech Internet Forum aktuální výsledky počtu předplatitelů vydavatelství a ekonomický výhled pro letošní rok. V říjnu 2014 Economia zpoplatnila obsah Hospodářských novin na internetu. Zatímco v září si deník předplácelo 27 012 lidí, letos v únoru to bylo 26 668 odběratelů. Zavedení on-line předplatného se odrazilo na struktuře předplatitelů. Zatímco loni v září činil podíl předplatného tištěné verze 74 %, aktuálně pochází z tištěné verze 63 % předplatitelů, 13 % z digitální a 20 % je smíšených.
V současnosti tak platí za obsah Hospodářských novin v digitální podobě 9800 lidí. Economia letos podle Latuskeho očekává obrat 815 milionů korun. Struktura příjmů by měla pocházet téměř půl na půl z printu a digitálu. Konkrétně tištěná média vydavatelství by měla generovat 415 mil. Kč (51 %) a digitální 400 mil. Kč (49 %). V letošním roce mediální dům očekává další růst v digitálu o 5 %, což je podle Latuskeho konzervativní odhad, pokles příjmů z tištěné reklamy odhaduje o 8 %. Vydavatelství Economia v roce 2013 koupilo společnost Centrum Holdings a postupně přistoupilo k integraci obou společností. Kromě toho došlo k pročištění portfolia a dalším úsporám, počet zaměstnanců se snížil o 20 %. Zároveň Economia začala rozvíjet svůj videoobsah, v loňském roce spustila internetovou televizi DVTV a letos v únoru Aktuálně TV. V plánu je podle Latuskeho videoobsah dále monetizovat či vytvářet sponzorované pořady. V neposlední řadě se mediální dům chystá zvážit a vyhodnotit potenciál tržních aliancí ve vybraných segmentech, v tomto směru jsou vydavatelé na českém trhu zatím spíše konzervativní.