Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Economia čeká růst digitálu o 5 %

Generální ředitel mediálního domu Economia Roman Latuske (na snímku) představil na internetové konferenci Czech Internet Forum aktuální výsledky počtu předplatitelů vydavatelství a ekonomický výhled pro letošní rok. V říjnu 2014 Economia zpoplatnila obsah Hospodářských novin na internetu. Zatímco v září si deník předplácelo 27 012 lidí, letos v únoru to bylo 26 668 odběratelů. Zavedení on-line předplatného se odrazilo na struktuře předplatitelů. Zatímco loni v září činil podíl předplatného tištěné verze 74 %, aktuálně pochází z tištěné verze 63 % předplatitelů, 13 % z digitální a 20 % je smíšených.

V současnosti tak platí za obsah Hospodářských novin v digitální podobě 9800 lidí. Economia letos podle Latuskeho očekává obrat 815 milionů korun. Struktura příjmů by měla pocházet téměř půl na půl z printu a digitálu. Konkrétně tištěná média vydavatelství by měla generovat 415 mil. Kč (51 %) a digitální 400 mil. Kč (49 %). V letošním roce mediální dům očekává další růst v digitálu o 5 %, což je podle Latuskeho konzervativní odhad, pokles příjmů z tištěné reklamy odhaduje o 8 %. Vydavatelství Economia v roce 2013 koupilo společnost Centrum Holdings a postupně přistoupilo k integraci obou společností. Kromě toho došlo k pročištění portfolia a dalším úsporám, počet zaměstnanců se snížil o 20 %. Zároveň Economia začala rozvíjet svůj videoobsah, v loňském roce spustila internetovou televizi DVTV a letos v únoru Aktuálně TV. V plánu je podle Latuskeho videoobsah dále monetizovat či vytvářet sponzorované pořady. V neposlední řadě se mediální dům chystá zvážit a vyhodnotit potenciál tržních aliancí ve vybraných segmentech, v tomto směru jsou vydavatelé na českém trhu zatím spíše konzervativní.

Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)