Budoucnost RTB je na mobilních zařízeních

Mats Persson, šéf nákupní platformy Adform, rád zdůrazňuje potenciál programatického nakupování reklamy a překvapivě přívětivý je i ke konkurenci. Růst celého odvětví podle něj převáží nad bojem o tržní podíl.


Proč je Adform nejrozšířenější DSP platformou v ČR?

Hlavní výhodou jsou vztahy s místními vydavateli i zadavateli reklamy. Zaměstnanci mluví česky a zákazníkovi cokoli vysvětlí v rodném jazyce. Klíčem k úspěchu jsou především lokální data.


Cítíte se ohroženi konkurenty, jako jsou AppNexus nebo Google DoubleClick?

Konkurence je vždy zdravá. Nutí nás zlepšovat služby a přicházet s novými produkty. Agresivní nástup Googlu vidíme na lokálních trzích od Skandinávie po ČR. Vstup hráče, jako je Google, ale vytvoří dodatečnou poptávku. Ve výsledku tak máte menší díl z mnohem většího koláče.


Co je překážkou rozšíření RTB?

Velkým tématem v USA je umělé vytváření impresí pomocí robotů. Adform má však technologii Bearskin, která tyto podvody okamžitě odhalí. Umíme dokonce posoudit i skutečnou viditelnost reklamy. Žádný marketér nechce nakupovat imprese někde na spodku stránky.


V RTB reklamě se utratilo v roce 2014 jen 90 milionů korun.

Trh v USA a UK má v programatickém nakupování stále dva roky náskok. Celkově má však internetový marketing obrovský potenciál. Četl jsem, že Mondelez se chystá utratit polovinu reklamního rozpočtu na internetu. A to není on-line firma. Ještě dynamičtěji roste trh s RTB. Obrovský potenciál vidím v reklamě na mobilních zařízeních, protože marketér vás chce oslovit tam, kde trávíte nejvíce času.


Mobilní zařízení ale zatím moc velkým reklamním trhem nejsou.

Lidé se snaží nacpat klasickou on-line reklamu do mobilu, ale to nefunguje. Přitom je obrovský rozdíl mezi časem, který lidé tráví na chytrých telefonech, a mezi objemem reklamy, která je zde utracena. Aby byla mobilní reklama úspěšná, je potřeba najít správné formáty, využívat geolokace a nakupovat programaticky. V tom pomáhá technologie Adformu.


Adform začal s technologií TVTY, jak to funguje?

Díky této technologii můžete nakupovat reklamu podle časových rozvrhů. Pokud běží reklama v televizi, nechcete uživatele oslovovat v ten samý čas ještě na mobilním zařízení a na iPadu. Multiscreening je dnes přitom úplně běžný. Největším problémem samozřejmě je dostat do systému data o časových rozvrzích. Ale v budoucnu je možné například programaticky promítat norské reklamy na interaktivních plochách v Heathrow, když přistane letadlo z Osla.


Co je nejsilnější složkou portfolia služeb Adformu? Adserving, RTB, nebo rich media?

Adserving má v ČR určitě nejsilnější pozici, což je zatím stejné v Dánsku i na dalších trzích. Naší největší výhodou je ale to, že umíme na vynikající úrovni všechny služby dohromady.

Mats Persson, COO společnosti Adform

Pochází z Dánska, stejně jako celý Adform. Zastával manažerské pozice ve společnostech PwC, IBM a Syncron. Od roku 2011 působí jako COO v Adformu se zodpovědností za finance, HR a client service team.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025
Surfař

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Řežáb
Zuzana Čaputová a Petr Pavel
Event
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Agentura roku shortlist
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Agentura roku shortlist