Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Zvýšili efektivitu kampaní na Googlu

Společnost Elektra PV, která provozuje internetový obchod s elektronikou a elektrospotřebiči LevneElektro.cz, řešila problém efektivity PPC kampaní (tedy těch, kde zadavatel platí za proklik) v síti Google AdWords. Na rozdíl od konkurenčního sKliku společnosti Seznam.cz dosahovaly kampaně na Googlu výrazně horších výsledků. Kromě zefektivnění kampaní v Google Adwords bylo dalším požadavkem snížit PNO (podíl nákladů na obratu) pod tři procenta a současně optimalizovat a rozšířit stávající kampaně. Elektra si na tuto činnost najala loni v srpnu firmu Acomware.

Optimalizace, rozšíření i remarketing

Ta rozšířila reklamu s produktovými informacemi na více kampaní podle kategorií e-shopu – např. televize, audio, tablety, telefony atp. Každou kampaň dále roztřídila podle typu produktu a značky až na úroveň jednotlivých produktů.

Dalším krokem bylo kompletní přepracování kampaní pro vyhledávací síť. Změny se týkaly jak struktury kampaní, tak i podoby textových inzerátů. Kampaně byly navíc rozšířené i o další sortiment a časovou dimenzi, díky níž se podařilo zlepšit konverzní poměr. Kampaně nově obsahují také odkazy na podstránky, pobočky, poznámky, telefonní čísla i sociální sítě. Společnost Acomware začala pro e-shop intenzivně pracovat i s regionálním cílením, které je údajně vzhledem k množství poboček e-shopu mimořádně efektivní. Kromě toho začala pro klienta používat remarketingové aktivity, jež spočívají v zacílení na ty uživatele, kteří už jednou stránky internetového prodejce navštívili. V remarketingu pokračuje Acomware pro LevneElektro.cz i v letošním roce.

Reklama
Know

Výsledky? Rekordní zvýšení obratu

U tzv. PLA (product listing ads – reklam s produktovými informacemi) se v období od srpna do prosince loňského roku podařilo zvýšit tržby o 4501 procent. Zatímco původní výkon tohoto typu kampaní se předtím pohyboval ve stovkách tisíc korun, aktuálně se pohybuje v řádech vyšších milionů korun. Zásah Acomware se projevil také v průměrné výši konverzního poměru, který stoupl o 77 procent.

U reklam zobrazených ve výsledcích vyhledávání Googlu začalo docházet k růstu v říjnu 2014, nejvíce se pak změny projevily v posledních dvou měsících roku 2014. Za období srpen-prosinec vzrostly tržby celkem o 311 procent a konverze o 115 procent.

Společnosti se rovněž podařilo snížit podíl nákladů na obratu pod tři procenta. V prosinci 2014 se PNO pohyboval kolem dvou procent – ve stejném období roku 2013 dosahoval 5,7 procenta.

 

Monika Bláhová
podle podkladů společnosti Acomware

 

Během pěti měsíců od začátku spolupráce se společností Acomware vzrostly celkové tržby e-shopu LevneElektro.cz o 311 procent a konverze o 115 procent.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)