Mediální agentura ZenithOptimedia spouští novou globální mediální síť pod značkou Blue 449, jejíž hlavní sídlo se nachází v Londýně. Nová síť vzniká na základě původně nezávislé agentury Walker Media, kterou Publicis Groupe převzala v roce 2014.
Letos získá 17 poboček
Agentura Walker Media byla založena v roce 1989 a do převzetí Publicisem byla největší nezávislou mediální agenturou ve Velké Británii. Nová mediální síť získá do konce letošního roku 17 poboček v různých městech. Otevírání nových poboček začne v regionu EMEA a v Severní Americe a brzy nato bude pokračovat v Asii, Tichomoří a v Latinské Americe. Blue 449 bude spolupracovat s dalšími značkami sesterské agentury ZenithOptimedia, ale i s dalšími agenturami v rámci Publicis Groupe a mediální sítě VivaKi. V jejím čele budou stát předseda Sebastien Danet a výkonný ředitel James Shoreland. Název Blue 449 odkazuje k vlnové délce barvy mezi modrou společnosti ZenithOptimedia a fialovou bývalé značky WalkerMedia.
Do ČR letos zatím nevstoupí
Na českém trhu zatím Blue 449 svoji pobočku mít nebude. „V ČR spuštění nové mediální sítě Blue 449 tento rok neplánujeme, ale její uvedení v budoucnu nevylučujeme,“ říká Tomáš Varga, generální ředitel ZenithOptimedia Prague.
V loňském roce Publicis v Praze otevřel pobočku contentové agentury Newcast a v roce 2012 digitální agenturu Performics. Z mediálních agentur VivaKi v ČR působí ZenithOptimedia a Starcom MediaVest Group.
Podle ředitele ZenithOptimedie Prague Tomáše Vargy se u nás otevření pobočky Blue 449 letos neplánuje, do budoucna to není vyloučeno.