Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Troja, Najbrt a dva miliony

Téměř dva miliony korun vydá letos Botanická zahrada Praha sídlící v Troji na komunikaci, která by ji kromě jiného měla výrazněji odlišit od jejího univerzitního protějšku na Albertově. Na tiskové konferenci představující její novou vizuální identitu z dílny renomovaného grafického Studia Najbrt to uvedla ředitelka Věra Bidlová.

Najbrt zvítězil v listopadu ve výběrovém řízení, v jehož rámci prezentovalo 50 studií téměř 90 návrhů. Tendr proběhl po auditu značky a o vítězi v anonymním hodnocení rozhodovala pětičlenná porota složená ze tří grafiků a dvou zástupců zahrady.

Zvítězivší „organické logo“ ve tvaru písmene B složily ve finále autorky Anna Divišová a Zuzana Lednická spolu s kurátory zahrady z 15 druhů rostlin vybraných z 20 tisíc, které se v Troji vyskytují.

Reklama
Know

„Stavíme na rozmanitosti zahrady. Logo i vizuály jsou složeny z celých rostlin i kořenů na hlíně. Tato ‚anatomie rostlin‘ je součást práce botaniků v zahradě, kde se soustřeďuje vědění o přírodě, se kterým souvisí i kořeny a půda,“ vysvětluje Zuzana Lednická. Podle samotného Aleše Najbrta se jeho studio snažilo vytvořit vizuální styl použitelný i pro celou řadu brandovaných předmětů, jako jsou desky, vstupenky, zaměstnanecké karty nebo trička pro návštěvníky zahrady. „Je to organické rostlinné logo, ovšem v současném vizuálním stylu, moderní i ve své členitosti,“ říká Najbrt, který je známý třeba jako autor loga hlavního města nebo díky práci pro karlovarský festival.

Vítězný koncept byl rozpracován do celého grafického manuálu, za který zahrada Najbrtovu studiu zaplatila 400 tisíc korun. Půl milionu chce vydat za „rebranding“ – tedy výměnu základních cedulí v zahradě či vizitky – a milion investovat do nového orientačního systému a vzdělávacích cedulí.

„V následujících měsících vyhlásíme výběrové řízení na novou webovou prezentaci,“ dodává Věra Bidlová. „Jednotný vizuální styl už máme, teď si musíme dát pozor, abychom ho taky používali, což se u toho předchozího zanedbalo,“ připouští ještě.

„Úspěchem bude především růst návštěvnosti zahrady a jejího pozitivní vnímání,“ pragmaticky shrnuje Najbrt.



Pro Najbrta netypicky „bukolické“ logo a od něj odvislé vizuály by se mohly docela líbit.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)