Ve spolupráci s reklamní agenturou Young & Rubicam (Y&R) a argentinským studiem PepperMelon uvede Česká spořitelna (ČS) tuto středu nový reklamní koncept postavený na 3D animaci. „Celé jsme to koncipovali tak, jako bychom dělali seriál, v němž zobrazujeme rodinu. Představili jsme si, jak česká rodina funguje, a použili odpovídající stereotypy,“ prozradil Josef Havelka, marketingový ředitel banky. Animovanou rodinou Palečkových tak spořitelna navazuje na koncept „Rodina nás baví“, který vznikl už pod Havelkovým vedením v roce 2013.
Příprava nové komunikace byla údajně náročná. Marketingové oddělení banky s Y&R a studiem PepperMelon pracovalo na konceptu půl roku. „S PepperMelon jsme intenzivně pracovali na úrovni detailu a lokalizace, aby to mělo zajímavou formu, ale i relevanci pro lokální trh,“ vysvětluje Havelka. Argentinský tým, který v Česku nikdy nebyl, se tak musel podrobně seznámit s tím, jak Češi vypadají, jak se oblékají a jak žijí. Palečkovi mají české rodině odpovídat nejenom vizuálně nebo tím, jak bydlí – v českém tradičním domku zvaném šumperák -, ale i charakterově. Zdařilý je i dabing v podání Veroniky Gajerové (maminka), Vladislava Beneše (tatínek), Marthy Issové (dcera) nebo Oldřicha Navrátila (dědeček). Prototyp české rodiny použije ČS k vyzdvihování finančních témat i v souvislosti s pilotovaným konceptem komplexního vedení financí. Tematickou linku o finančních tématech doplní čistě produktové kampaně.
Výběrového řízení na ztvárnění postaviček se kromě vítězné PepperMelon zúčastnily agentury Luma (JAR), Milky Tea (VB) a český Kovofilm. V novém kabátě odstartuje ČS tento týden kampaň na půjčky. Vidět bude především v TV a na internetu. Investice do obou mediatypů chce banka v letošním roce výrazně posílit. Na kreativu v digitálu si chce vybrat specializovaného partnera.
Palečkovi budou Českou spořitelnu v oblasti komunikace pro masovou klientelu prezentovat v následujících třech až pěti letech.