Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Proč je dobré nepodceňovat Pinterest

Znáte jednu z nejrychleji rostoucích sociálních sítí Pinterest? Pokud máte e-shop, prodáváte oblečení, koupelny, auta nebo cokoliv, kde je důležitý vizuální doprovod, je na čase, abyste s ním začali pracovat. Síť roste i u nás a začínají na ní být aktivní první české firmy. Pinterest funguje na bázi sdílení obrázků, odkazů i jednoduchých textů. Hledáte-li třeba bundy na snowboard, přidáte si je do Pinterestu a následně se k nim můžete vrátit. E-shopy proto stále častěji nabízejí možnost přidání hned u obrázku produktu. Proč? Statistiky totiž dokazují, že pokud si návštěvník připne produkt na svoji nástěnku, potenciální nákup je o 10 procent vyšší než například u uživatelů Facebooku. V současnosti je na Pinterestu více než 70 milionů uživatelů. Tohoto čísla společnost dosáhla během dvou let. Pro představu – Twitter nebo Facebook dosáhly stejného počtu uživatelů mezi 3. a 4. rokem. U nás Pinterest využívá kolem 60-100 tisíc aktivních uživatelů. Na rozdíl od jiných sociálních sítí zde většinu uživatelů tvoří ženy, téměř 80 procent. První místa uživatelů zaujímají ti, kteří rádi nakupují módu a designové doplňky či sdílejí fotografie jídla. Tento segment zákazníků jsme v LCG New Media doporučili oslovit restauraci U Kaštanů, kde se v kombinaci s ostatními sítěmi velmi rychle navýšila organická návštěvnost. Pinterest doporučuji klientům také jako aktivitu pro zlepšování pozic ve vyhledávačích. Pokud využívají Pinterest a mají ho správně propojený s webovou stránkou, mohou se dostat na první příčky v Google vyhledávači nejen v oblasti textové, ale i obrázkové. Zkuste si zadat do vyhledávače slovo „koupelna“ nebo „koupelny“. Na prvních pozicích naleznete firmy, které jsou na Pinterestu aktivní. Z toho důvodu ukazujeme možnosti komunikace na Pinterestu i dalším klientům, u nichž je důraz na fotografie u prodeje důležitý.

 

Vojtěch Lambert
consultant a online strategist
LCG 360 Consulting
([email protected])

 

Připne-li si uživatel Pinterestu produkt na svou nástěnku, je pravděpodobnost nákupu o deset procent vyšší než na FB.

Reklama
ČEZ

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)