V situaci, kdy se jdeme někam bavit, posedět, najíst se, tedy do restaurace, kavárny nebo podobného podniku, vybírá jen necelá polovina (46 % internetové populace) primárně podle toho, zda je, či není zařízení kuřácké, nebo nekuřácké. Výhradně pro nekuřácké se pak rozhoduje více než třetina (36 %) a pro kuřácké desetina. Vzhledem k tomu, že česká populace je stabilně rozdělena na cca 1/3 kuřáků a 2/3 nekuřáků, je zřejmé, že tolerance kouření v podnicích tohoto typu je i mezi nekuřáky poměrně vysoká. (Mezi nekuřáky je podíl těch, kteří vyhledávají podniky výhradně nekuřácké, 51 %). Podobný je i postoj k případnému zákazu kouření v podnicích tohoto typu. Ne všichni nekuřáci jej podporují a ne všichni kuřáci jsou proti (viz graf). Celkově je většina (60 %) pro vymezení nekuřáckého prostoru – ať už přímo zákazem (31 %) nebo oddělením prostor (29 %) – a menšina pro svobodnou volbu vlastníka podniku (36 %), což je současný stav. Obecně kouření a kuřáci vadí nejvíce právě v restauracích, kavárnách, a to zejména při jídle, dále na zastávkách a nádražích, případně i v jiných veřejných prostorách (ulice, vchody do budov, sportovní areály…). Častěji k protikuřáckým opatřením (výběr podniku, souhlas se zákazem kouření) inklinují lidé s vyšším stupněm vzdělání.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a MEDIARESEARCH, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR.
Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.