Jak známo, nejlepší způsob reklamy a prodeje je tzv. one to one, tedy přímé vysvětlování kvalit produktu zájemci či potenciálnímu zájemci. Je to ovšem taky poměrně nákladné, protože kdo má všechny obcházet, že. Proto jsou na světě nejrůznější akce, veletrhy a výstavy, kam se zájemci sjíždějí sami a jsou tam tak pěkně pohromadě. V Praze v minulých dnech proběhly dvě velké „motorkářské“ výstavy, Motosalon a Motocykl. Obě navštívilo přes sto tisíc lidí. Sto tisíc zájemců, sto tisíc nadšenců, sto tisíc potenciálních zákazníků. Zákazníků, kteří už sami od sebe mají o produkt zájem. Kteří jsou zvědaví a natěšení. Nemusíte je lovit, nemusíte je honit, nemusíte je přesvědčovat. Přijeli sami. Stačí jim ukázat či nechat vyzkoušet „produkt“ a zasvěceně se s nimi pobavit. Je to potěší a vy můžete předvést své odborné znalosti. Říká se tomu „win-win situation“. A to jsme jen u motorek, což je, jak se říká, technologická menšina. Což teprve auta. Vždyť auto u nás má prakticky každý a v současnosti je téměř nezbytností pro běžný i pracovní život. Kromě toho národní autosalony jsou vlajkovou lodí odvětví, ukazuje se tam nejen, co kdo má, ale taky co kdo umí. Je to nejen věc přímého oslovení zákazníků a přímého prodeje, ale i věc prestiže. Věc profesionálního setkávání. Věc mezinárodního významu. Autosalony pořádají pravidelně i země s mnohem menším trhem, než jsme my. U nás se letos ovšem Autosalon opět nekoná. Pro nezájem návštěvníků? To se mi nezdá. Když na motorky přijde sto tisíc lidí, kolik jich přijde na auta? A kdo by nestál o sto tisíc zvídavých zákazníků na jednom místě? Nebo více? Není to trochu škoda si takovou příležitost nechat utíkat mezi prsty?
Martin Charvát
kreativní ředitel
Konektor
([email protected])
Obě výstavy navštívilo sto tisíc potenciálních zákazníků. Což teprve auta?