Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Magazín Soffa jde proti proudu, po on-linu se rozhodl pro tisk

Lifestylový magazín Soffa se vydal opačnou cestou než většina vydavatelů, kteří dnes obracejí pozornost od tištěných médií směrem k on-linu. Magazín Soffa, vycházející jako elektronický dvojměsíčník od roku 2014, přišel v únoru na trh také s tištěnou verzí. Rozhodnutí vydávat Soffu jako tištěný časopis se zrodilo až téměř po roce od prvního elektronického čísla.

Tištěná verze je prestižní

Původně to záměr autorek, které jsou zároveň i vydavatelkami magazínu, nebyl. „Už od prvního on-line čísla jsme ale dostávaly reakce od čtenářů, kteří si přáli tištěnou verzi,“ říká šéfredaktorka magazínu Soffa Adéla Kudrnová. Definitivně pak o vydávání tištěné Soffy rozhodl sílící zájem ze strany inzerentů.

První tištěné číslo vyšlo v polovině letošního února. Časopis se 160 stranami vsadil na prémiový formát se 140g papírem, čemuž odpovídá také cena, která je u prvního vydání stanovena na 10,50 eura. „Ohlasy na tištěné vydání jsou zatím nadšené. Od čtenářů i inzerentů často slýcháme, že podobný magazín na trhu chyběl,“ říká Kudrnová, která časopis založila společně se stylistkou Lenkou Hlaváčovou, s níž v minulosti psala pro časopisy Elle Decoration a Marianne bydlení. Inspirací jim byly světově úspěšné magazíny Kinfolk a Cereal.

Reklama
MMcite

Ukázalo se, že tištěný magazín funguje jako silný obchodní nástroj zvyšující zájem inzerentů. „Firmy, které zprvu neměly o reklamu v elektronickém magazínu zájem, se teď dokonce samy ozývají a chtějí s námi spolupracovat. Tištěná verze je pro ně otázkou prestiže. A to i pro firmy, které mají vlastní e-shop,“ popisuje šéfredaktorka magazínu. A dodává, že podobně jako inzerenti přikládají tištěnému médiu větší váhu také společnosti, se kterými Soffa spolupracuje jako mediální partner.

„Některé z nich partnerství s ryze elektronickým médiem odmítají,“ říká Kudrnová. Neznamená to ale, že by poptávka po inzerci v on-line magazínu s příchodem tištěné verze poklesla. Podle vydavatelek inzerenti slyší na kombinaci obou kanálů a zajímavý je pro ně i přesah komunikace do sociálních sítí.

V tisku vynikne obrazová část

Obsahově je koncept Soffa postaven na kombinaci originálních velkoformátových fotografií a článků o současném designu, interiérech, cestování, jídle a inspirativních lidech. Největší ohlas je u čtenářů na travel story, DIY návody a také na články o kreativních lidech a řemeslech. „Velké fotografie nejlépe vyniknou právě na papíru. Unikátní obrazová část je jedním z důvodů úspěchu papírové verze,“ myslí si Adéla Kudrnová. Kreativní obsah magazínu se promítá i do formy inzerce. Podle vydavatelky mají inzerenti zájem spíš o netradiční formy spolupráce než o standardní inzertní celostrany. Mezi inzerenty prvního tištěného vydání jsou mimo jiné značky Gant, Ikea, Škoda Auto, Lavmi, Nomess Národní divadlo, DOX nebo Country Life.

Při prodeji tištěného časopisu vsadila Soffa na vlastní e-shop a síť kamenných prodejních míst. Nejde však cestou klasického stánkového prodeje, ale zaměřuje se na specializované booskhopy s magazíny, galerie nebo malé obchody s designem a módou, které mají několik vybraných časopisů jako doplňkový prodej. „Distribuční síť se v současnosti rozrůstá. Počítáme s desítkami míst v ČR a dalšími v zahraničních metropolích,“ dodává šéfredaktorka Adéla Kudrnová.

O magazínu Soffa

Soffa je magazín o současném designu, interiérech, cestování, jídle a inspirativních lidech. Vychází od prosince 2013 v české a anglické verzi jako bezplatný elektronický dvouměsíčník a od února 2015 také v tištěné verzi. Založily jej bývalé redaktorky a stylistky časopisů Elle Decoration a Marianne bydlení Adéla Kudrnová a Lenka Hlaváčová. Soffa cílí na mladé náročné čtenáře ze střední a východní Evropy.

Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu