Kampaň agentury Kaspen/Jung von Matt pro tmavý ležák B:Dark z portfolia Budějovického Budvaru a projekt LGBTAvatars, který připravila Geometry Global, získaly nejvíc cen v letošním ročníku soutěže ADC Creative Awards.
Temný spot pro tmavý ležák B:Dark a jeho doprovodné iniciativy – včetně rozdávání kapesníčků k utírání slz – dostaly nejen tři zlaté a jeden bronzový Louskáček. Porota kampani nakonec přiřkla i Grand Prix. Ta se přitom neuděluje pravidelně – od roku 2005 byla udělena pouze pětkrát. Budvar nakonec dostal i titul Klient roku, jenž je udělován zadavatelům, kteří podporují původní a originální českou reklamní kreativní tvorbu. Toto ocenění přitom Budvar dostal za posledních šest let už potřetí. „Zvolili jsme úmyslně formu, která není v pivní reklamě běžná. Pivo není jen nápojem pro radostné chvíle s přáteli, ale může být dobrým společníkem, i když zažíváme drobné každodenní chmury,“ říká Aleš Eder, brand manažer značky Budweiser Budvar.
Šest cen, z toho dvě zlaté, získala kampaň agentur ze skupiny Ogilvy Group, která podpořila gaye a lesby z Východu v době konání festivalu Prague Pride. „Mohou být umlčováni ve svých zemích, ale ne u nás!“ zněla myšlenka projektu poukazujícího na netoleranci k homosexuální menšině v zemích bývalého sovětského bloku. Vznikla v Geometry Global, autorem bezpečného webu a mobilní aplikace byl Adikt Mobile. Na přípravě aplikace a stránek pracovala i Ogilvy & Mather.
Kampaň pro tmavý ležák Budvaru z dílny Kaspen/Jung von Matt staví na hlavu zažitá klišé pivní reklamy.
Projekt LGBTAvatars agentur Geometry Global, Ogilvy & Mather a Adikt Mobile dostal na ADC Creative Awards vůbec nejvíc Louskáčků.