Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Letošní ADC Creative Awards: vítězové a lúzři

Finální hvizd. Letošní louskáčkový šampionát je u konce, tribuny jsou klasicky plné umělohmotných kelímků, prázdných lahví šampaňského a srolovaných bankovek. Lze nad letošním ročníkem lomit rukama? Jistě, až do nebe: nad úskalími kreativního klání pojatého soutěžním způsobem, nad velikostí trhu i nad možnostmi lokálních týmů agenturních, klientských i mediálních. Stejně tak lze Louskáčka poplácat po kovových zádech. A to v první řadě za Grand Prix pro Budvar a jeho B:Dark. Někdo mluví o kampani odvážné, někdo o kampani právě takové, jaká má kampaň být. Rozhodnutí poroty o hlavní ceně pro značku, která říká NE, navíc dává hlasité ANO argumentu, že k prémiovému – či k prémiovosti aspirujícímu – produktu patří prémiová komunikace. Kdo tuto poněkud unavující debatu nikdy nevedl, nepracuje v reklamě. Svět je údajně globální a hranice neexistují. Přesto, nebo právě proto, se na národních frontách o rodinné stříbro evidentně pečuje. Stejně jako by si Brazilec nenechal pocuchat propagaci svého fotbalového šampionátu, tak se v zemi s nejvyšší konzumací piva na světě už dva roky po sobě dostalo nejvyššího ocenění právě jeho výrobcům – letos Budvaru, vloni Prazdroji. Kdo se nikdy nevytahoval kvalitou místního piva, není Čech. Takže jsme Louskáčka pohladili po hlavě – a teď k tomu lomení rukama. Je takřka fyzikálním pravidlem, že nejhlasitěji si na cinknutého rozhodčího, zázemí stadionu či meteorologické podmínky stěžuje tým, kterému se zápas nevyvedl zcela podle jeho představ. Tento sloupek však vyrostl na trávníku zlatem, a to dokonce dvakrát zlatem dekorovaném. Za všechny gratulace ještě jednou děkujeme… a tak si lomení rukama necháme na někdy příště. Oukej, oukej, tak přece jen… V naší agentuře samo sebou vítáme veselí a konzumace všeho druhu, ale výtka organizátorům slavnostního večera zní: během předávání cen zavřít bar, anebo alespoň vypnout kávovar. Vítězům patří sláva, poraženým čest. Tohle je přátelák. A ten, kdo se k triumfantům na pódiu staví zády a hlasitě si objednává na baru, je lúzr.

 

Kamila Tehranian
client services director
Scholz & Friends Praha
([email protected])

 

Ten, kdo se k triumfantům na pódiu staví zády a hlasitě si objednává na baru, je lúzr.

Reklama
ČEZ

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)