Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Když na vás zboží v regálu promluví…

Jdete si nakoupit do hobbymarketu, a když jdete kolem regálů, začne najednou jeden z balíků poskakovat a mluvit na vás. Nebo navštívíte podvečerní party a zjistíte, že kromě lidí se na ní samovolně pohybují i svítící tělesa, která pokaždé zamíří do míst s největším stínem. Tak vypadají některé interaktivní POS, které v posledním roce začaly zvyšovat podporu prodeje také v České republice.

Chytrý balík a nášlapné svítidlo

Tzv. chytrou spárovačku navrhlo a vytvořilo brněnské Hybrid Studio, věnující se interaktivnímu designu. Vznikla jako speciální projekt pro společnost Knauf ČR, která ji loni nasadila do hobbymarketů. Šlo o „oživené balení“ nové spárovací hmoty, které bylo na první pohled nerozeznatelné od běžných produktů, vedle nichž leželo v regále. „Díky elektronice je zařízení obdařeno schopností mluvit, hýbat se, a dokonce reagovat na podněty z okolí. Spárovačka tak může nerušeně stát v regále a vyčkávat na kolemjdoucího nic netušícího zákazníka, kterého si znenadání přivolá a začne mu vysvětlovat výhody nového produktu,“ říká Jakub Schenker, jeden ze zakladatelů studia.

Za povšimnutí stojí také další z projektů studia, nášlapný svítivý displej pojmenovaný Walkin. Jde vlastně o poměrně jednoduché zařízení, jehož hlavní část tvoří matricový svítivý barevný LED displej, schopný zobrazit prakticky cokoliv v 16 milionech barev. Osm milimetrů vysoký Walkin se aktivuje sešlápnutím a je možné jej naprogramovat například tak, že zobrazuje motivy v závislosti na tom, který z mnoha nášlapných senzorů byl aktivován. Zařízení je také schopno přehrávat krátké animace.

Reklama
ČEZ

Světlo, které hledá tmu

V Hybrid Studiu vznikají rovněž projekty, které s reklamou na první pohled nesouvisejí. Jde o počiny na pomezí designu, interaktivního umění a performance. Vznikají jednak z důvodu zkoušení technologií a reakcí lidí, ale také jako designérský experiment. „Interaktivní design nyní zažívá boom v podobě různých chytrých zařízení a robotů, ale věříme, že jsou i zajímavější způsoby, jak digitální interaktivitu v designu využít,“ říká designér Jindřich Vodička.

Příkladem může být pohyblivé svítidlo Tvor. Je obdařeno umělou inteligencí, která ho směruje do nejtemnějšího místa prostoru. Protože ale s jeho přítomností temnota zaniká a přesouvá se jinam, musí neustále putovat.

Na jiném konceptu je založeno svítidlo Fireflies (světlušky). Světlušky jsou vlastně shlukem svítidel, která odpočívají, dokud se v okolí nic neděje. V okamžiku, kdy jejich senzory zaznamenají pohyb, světlušky „ožijí“, roztáhnou křídla a reagují na procházejícího. Potkat je můžete třeba v brněnském Tivoli cafe.

Přijdou interaktivní výlohy

Co chystá Hybrid studio do budoucna? „Teď nás nejvíce láká dělat interaktivní výlohy. Připadá nám to jako přirozený směr, kterým bychom se mohli ubírat. Nabízejí velký prostor pro kreativitu a jsou vhodným prostředkem k oslovení zákazníka v místě prodeje. Navíc si myslíme, že v Česku jsou zbytečně opomíjené,“ říká Jindřich Vodička.

Studio hodně pracuje i pro reklamní agentury. „V marketingu je taková spolupráce obohacující, protože posunujete hranice technologických řešení komunikace v reálném prostředí a můžete přímo sledovat reakce spotřebitelů v místě prodeje,“ říká Petr Maxa, majitel agentury Maxi Media.






Pohyblivá svítidla Fireflies neboli světlušky reagují na lidský pohyb. Mimo jiné ozvláštnily interiér rekonstruované kavárny Tivoli cafe v Brně na Veveří. Shluk svítidel zůstává v klidu, dokud se v okolí nic neděje. Když jejich senzory zaznamenají pohyb, „ožijí“.

Pohyblivé svítidlo Tvor je naprogramováno, aby vždy směřovalo do nejtemnějšího místa prostoru.

„Inteligentní spárovačka“ překvapovala loni zákazníky v hobbymarketech. Poskakovala v regále a mluvila.

Nášlapný svítivý displej Walkin reaguje na sešlápnutí tím, že začne zobrazovat naprogramované animace či obrazce.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)