Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Index má posílit ekonomický obsah LN

Lidové noviny, patřící pod mediální dům Mafra, uvádějí v pondělí 30. března na trh nový ekonomický měsíčník Index, který bude vycházet jako jejich příloha. V den jeho vydání noviny navyšují náklad pro stánky zhruba o 30 %, cena deníku se nemění. Důležitým aspektem uvedení nového magazínu je podle ředitele redakce Lidových novin Veselina Vačkova kromě navýšení příjmů z reklamy a předplatného celkové posílení ekonomické kompetence Lidových novin.


V pondělí 30. března poprvé vydáváte nový ekonomický měsíčník Index jako přílohu Lidových novin. Co vás k tomuto kroku přimělo?

Je to další krok strategie zkvalitňování obsahu, kterou jsme si zvolili, když jsme před rokem a čtvrt přišli s Istvánem Lékem do Lidových novin. Tehdy jsme si říkali, že jediná šance, jak noviny stabilizovat a vrátit na cestu růstu, je původní kvalitní obsah. Dnes jsme zahlceni obsahem zdarma v elektronických médiích a noviny mohou v této situaci těžko konkurovat, pokud nebudou nabízet původní obsah. Proto bylo prvním krokem zvýšit citovanost, mít původní zpravodajství z politiky, z byznysu a z kultury, protože to jsou tři pilíře Lidových novin. Poté, co se nám podařilo posílit původnost a stabilizovat prodaný náklad, cítili jsme, že je čas na další rozvojový krok. Diskutovali jsme o různých variantách a interně jsme cítili, že Lidové noviny mají potenciál posílit svou ekonomickou kompetenci.

Reklama
ČEZ


Proč jste zvolili měsíční periodicitu?

Formu měsíčníku jsme zvolili z několika důvodů – za prvé, delší časový úsek umožňuje připravovat opravdu kvalitní materiály, jít do hloubky a nesoutěžit v denním zpravodajství s ekonomickými servery a dalšími ekonomickými tituly. Navíc máme velmi dobrou zkušenost s měsíčníkem Esprit, který se věnuje jinému segmentu, ale dá se říct, že se etabloval jako jeden z důležitých hráčů v segmentu módy a luxusu.


Komu budete nejvíc konkurovat? Na ekonomice hodně staví obsah Hospodářských novin, pak jsou tu týdeníky Ekonom nebo Euro…

My děláme převážně Lidové noviny, nechceme kopírovat ani Hospodářky, ani někoho jiného. Vycházíme z toho, že je důležité naslouchat vlastní značce a plnit očekávání vlastních čtenářů. Ale samozřejmě jsme na jednom trhu a logicky, když podnikneme něco v oblasti byznysu, je normální, že ostatní vydavatelé, kteří mají ekonomické tituly, to budou sledovat. Ne náhodou dělají Index lidé, kteří prošli mimo jiné Economií – vedoucím je Jan Klesla, který tam byl několik let. Ale myslím si, že konkurence je zdravá a my přicházíme s produktem, který není kopií něčeho, co tady už existuje.


Inspiroval vás úspěch Forbesu, který je také měsíčník?

Samozřejmě jsme si vědomi, že Forbesu se povedlo etablovat na trhu. Index je ale, co se týká obsahu, pro náročnější čtenáře. Co se týká frekvence, spíše jsme k ní dospěli na základě vlastních zkušeností s magazínem Esprit, než že bychom se koukali, co dělají ostatní. Také jsme rozhodně chtěli vytvořit vlastní značku, nikoliv přebírat formát.


Jakých cílů by měl Index dosáhnout, aby splnil očekávání?

Dle byznysplánu jsou hlavní příjmy z inzerce. Můj odhad ohledně nákladu je podobný jako u Espritu, v den vydání nárůst do dvou tisíc ve volném prodeji. Doufám, že se Index stane i důvodem pro navýšení předplatitelů se zájmem o ekonomiku.


Myslíte si, že přílohy jsou cesta? Vaši kolegové z MF Dnes se taky vydali cestou příloh a zatím není jejich efekt na číslech vidět.

Cílem Indexu není primárně zvýšení nákladu. Náklad se nám daří zvyšovat jinými cestami, především každodenním původním obsahem. Hlavním zdrojem financování tohoto projektu není zvýšený prodej, nýbrž příjmy z inzerce. Samozřejmě, chceme tímto oslovit i další čtenáře, profilovat Lidové noviny jako vlivný titul, který je důležité číst z pohledu lidí s rozhodovacími pravomocemi, ať jsou to manažeři, šéfové finančních institucí nebo právníci. Doufáme, že nový časopis bude dalším důvodem k tomu, aby četli Lidové noviny, a tím pádem také budeme moci nabídnout inzerentům zajímavou cílovou skupinu či oslovit některé inzerenty, kteří běžně v Lidových novinách neinzerují. V prvním čísle inzerují subjekty z finančnictví, aerolinky nebo automobilky, jejichž inzerce cílí spíš na vyšší příjmové skupiny. Nechceme ale kanibalizovat inzerci v Espritu ani v deníku. To znamená, že primárně se nezaměříme třeba na inzerenty ze segmentu luxusního zboží.

Veselin Vačkov, ředitel redakce Lidových novin

Vystudoval anglistiku na FF UK a počítačovou lingvistiku na univerzitě v Oxfordu. Ve volném čase běhá dlouhé tratě a jeho kariéra je dlouhodobě spojená s Lidovými novinami. Začal do nich přispívat už v roce 1994, později v nich pracoval více než 12 let. Devět z nich byl jejich šéfredaktorem (2000 až 2009).

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)