Společnost Google testuje v USA nový model prodeje televizní reklamy, který bude vycházet z principu cílení na konkrétní uživatele jak jej známe na internetu. Zadavatelé tak zaplatí jen za počet sdělení, která budou reálně zobrazena jednotlivým domácnostem. Nový reklamní nástroj Googlu bude analyzovat data přímo u diváků, kteří využívají službu Google Fiber TV (viz box). To mu umožní poskytnout zadavatelům televizní reklamy bližší informace o zájmech a preferencích jednotlivých diváků. Pilotní projekt startuje v americkém Kansas City.
Inzerce šitá na míru
Reklamní poselství bude možné zacílit na základě typu sledovaných pořadů, seznamu programů, které si uživatelé prohlédli v minulosti, nebo na základě místa, kde žijí. V praxi to bude vypadat tak, že během reklamních bloků TV stanic budou vkládány vybrané reklamy cílící na konktétního diváka. Prostřednictvím dat ze set-top-boxů bude následně možné zjistit přesný počet zobrazení reklam. Firmy budou moci i v průběhu kampaně měnit frekvenci vysílání spotů v jednotlivých domácnostech.
Ochrana soukromí
Google se snaží být ostražitý v souvislosti s možným narušením soukromí uživatelů. Uživatelé, kteří uvidí jednotlivé reklamy, nebudou na základě zobrazených reklamních sdělení zpětně zařazování do databází. Zároveň diváci mohou přijímání reklam na základě historie sledovaných programů blokovat. Prozatím není v plánu rozšíření služby do Evropy.
Co je Google Fiber
Jde o vysokorychlostní gigabitový internet, uvedený v roce 2012 v Kansas City. Každoročně přibývají desítky míst, do kterých se síť optických kabelů rozšiřuje. K internetu je možné zřídit si i Fiber TV, která nabízí více než 150 kanálů a 1 TB cloudového uložiště pro Gmail, Google Drive a Google+ Fotografie. Cena takového balíčku je 130 dolarů, bez Fiber TV 70 dolarů.
Cílit na domácnosti bude možné na základě typu sledovaných pořadů, seznamu programů, které si prohlédly, nebo podle místa, kde žijí.