Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Čtenáře hledá Dotyk i mimo tablety

Vydavatelství Tablet Media působí na českém mediálním trhu dva roky, v poslední době uvedlo nové tabletové časopisy pod brandem titulu Dotyk s názvem Dotyk Styl Bydlení, Dotyk Styl Royal a Dotyk Byznys. Promovat je chce i na webu prostřednictvím nového chystaného projektu.

Který z nových titulů se vám inzertně vyplácí nejvíc?

Překvapil nás týdeník Dotyk Byznys. Ten má stahovanost víc než 10 tisíc týdně. To je podle mě dobrý start a úspěch. Začíná se nám dařit nejen čtenářsky, ale i inzertně.

Reklama
ČEZ

Z jakých segmentů máte inzerenty?

Jde primárně o firmy z oblasti automobilek, telekomunikací, bankovnictví a energetiky.

Kde vidíte konkurenci pro tento titul na trhu?

Určitě hlavně v oblasti placených tištěných týdeníků, Ekonom a Euro.

Forbes ne?

Ne, jde o měsíčník. Forbes je jinak zaměřený, než jsme zaměřeni my. Chtěla jsem, aby Byznys byl tzv. hardcore, informoval o makro- a mikroekonomice do hloubky a nevstupoval do lifestylu. Chceme se typově přiblížit například The Economistu a nabízet i náročnější témata.

Jak si z hlediska stahovanosti vedou ostatní tituly Tablet Media?

U Dotyku, který je ve stejné čtečce jako Dotyk Byznys, máme víc než 16,5 tisíc stažení týdně. Ve druhé čtečce jsou lifestylové tituly, Dotyk Styl Bydlení a Dotyk Styl Royal. Ty se v současné době pohybují okolo čtyř tisíc stažení každý. Měsíčně si stáhne některý z našich časopisů už přes 100 tisíc lidí.

Podle posledních dat výzkumu Media projekt má tablet už zhruba každý pátý. Jak si myslíte, že se bude křivka růstu tabletů vyvíjet dál v příštím či přespříštím roce?

Já myslím, že se počet tabletů v populaci bude zvyšovat. V roce 2013 bylo tabletů cca 1 až 1,5 milionu, teď je to 2,5 milionu. Nárůst je velký. Četla jsem studii, ze které vyplývalo, že počet tabletů poroste ještě více, než jsme si mysleli, protože by tato chytrá zařízení měla nahradit asi do tří let i herní konzole. Potenciál mají i smartphony. Některé tituly proto začínáme uzpůsobovat i těmto zařízením. Třeba titul Byznys jsme začali dělat i ve verzi přímo pro chytré telefony.

Výzkum čtenosti Media projekt zatím nebude mít speciální sekci, která by zohledňovala čtenost elektronických verzí. Uvítala byste měření čtenosti?

Absolutně. I klasické tiskové tituly přece mají své digitální verze, které je třeba brát v potaz. Posunujeme se stále více k digitalizaci a není to možné opomíjet.

Snažíte se čtenářskou obec navyšovat i prostřednictvím sociálních sítí. Jak se vám to daří?

Boom sociálních sítí nastal ještě před zavedením Dotyku. Máme ale specialistu na sítě a využíváme je k informování o nových článcích v našich periodikách. Na sociální sítě míříme i reklamní kampaně, a když jsme startovali nové tituly, snažili jsme se na nich oslovit skupinu našich potenciálních čtenářů. Sociální sítě chceme využívat ještě víc. Jen si nejsem jistá, zda jejich uživatelé si pak titul opravdu stáhnou. Zda si jen zkratkovitě nepřečtou headline nebo perex na sociálních sítích. To je podle mě hlavně záležitost mladších generací, pro které je často primárním zdrojem informací Facebook. V nejbližších měsících ale chceme pracovat i na novém webovém projektu, jenž by měl nalákat i mladší generaci, která běžně nečte dlouhé články. Chceme jeho prostřednictvím propojovat náš obsah a sociální sítě.

O co konkrétně půjde?

Půjde spíš o formu digestu. Jeho prostřednictvím budeme promovat naše tituly, chceme samozřejmě generovat i návštěvnostní traffic, nehodláme ale dělat klasický zpravodajský web.

Bude to čistě webový projekt?

Ano, chceme, aby lidé, kteří nemají tablet nebo smartphone, mohli mít možnost se s naším obsahem seznámit. Projekt bude sloužit jako podpora pro naši značku.

Michal Klíma loni na konferenci Forum Media uvedl, že jeho investice do založení Tablet Media byla 2 miliony a úvěry jsou ve výši 30 milionů. Podle finančního plánu se měl Dotyk po třetím roce dostat na nulu, to byl podle něho byznysplán na jeden titul. Kdy byste se chtěli s novými tituly dostat do černých čísel?

Pokud se bavíme o Royalu a Bydlení, tak z hlediska zaměstnanců máme na každý titul jen jednoho člověka. Ten vytváří obsah a případně si nasmlouvá spolupracovníky. Oba dva tituly láme jeden grafik. Z hlediska investic to tedy nejsou závratné částky.

Takže do konce roku budete profitabilní?

Nechci to teď říkat, ale oproti týdeníkům jde určitě o rychlejší návratnost. Náklady jsou nastaveny nízko.

To se obecně u tabletových titulů očekává.

Určitě. A týká se to i dalších digitálních médií, je to běžné.

 

Benefitem je pro respondenty čtení tabletových časopisů kdekoli a i bez připojení

Vydavatelství Tablet Media realizovalo anketu testující preference ve vnímání tabletových časopisů. Informace do ní poskytlo 470 respondentů. Dvě pětiny respondentů ankety tvoří čtenáři, kteří začali Dotyk číst už v prvním roce jeho vydávání, v roce 2013. Zhruba polovina jsou čtenáři, kteří začali číst Dotyk vloni, a cca desetinu tvoří noví letošní čtenáři.

Čtenáři tabletových časopisů hodně oceňují možnost číst časopis kdekoli a kdykoli, tedy i bez nutnosti být v době čtení na internetu nebo v zemi, kde časopis vychází.

88 % respondentů hodnotí jako důležitý zajímavý obsah.

78 % oceňuje možnost stahovat i starší vydání.

Nezávislost obsahu vidí jako výhodu tabletových časopisů 76 %.

Vydavatele placených tabletových časopisů nebo jejich verzí zřejmě nepotěší fakt, že 82 % respondentů označilo za přednost tabletových časopisů, je-li jejich obsah zdarma (odpovídali ale právě čtenáři tabletových titulů zdarma).

Většina respondentů označuje interaktivní grafiku v tabletovém časopise za přitažlivou.

Téměř tři čtvrtiny respondentů čtou na tabletu časopisy.

Většina čtenářů využívá tablety k prohlížení webů a sledování aktuálního zpravodajství.

null

 

Eva Hanáková, ředitelka redakcí Tablet Media

Hanáková pracovala jako šéfredaktorka titulu Ekonom ve vydavatelství Economia, kde dříve řídila i sekci Podniky a trhy deníku Hospodářských novin. Před dvěma lety spolu s Michalem Klímou založila vydavatelství Tablet Media, kde působí jako šéfredaktorka týdeníku Dotyk a ředitelka redakcí Tablet Media. Vydavatelství ke konci loňského roku uvedlo na trh další tři nové tabletové tituly: měsíčníky Dotyk Styl Bydlení, Dotyk Styl Royal a týdeník Dotyk Byznys.

 

Reklama
Know
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)