Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Český trh se stává chytřejším

Ačkoliv hlavní trendy přicházejí do České republiky oproti vyspělým trhům se zpožděním, i u nás pozorujeme postupný nárůst chytrých zařízení v populaci. „Podíl uživatelů tabletů v české internetové populaci 15+ v posledních třech letech prudce roste. Dle prosincového výzkumu Mediaresearch tablet využívá už téměř třetina internetové populace ČR starší 15 let,“ říká Alena Ivánková, senior research manager agentury Mediaresearch, a dodává: „Místo praktického pomocníka se tablet stal oblíbeným prostředkem domácí zábavy. Tři čtvrtiny lidí jej využívají doma ve volném čase. Nejvíce se tablet používá k hraní her, komunikaci na sociálních sítích a sledování videí. Více než třetina respondentů tablet někdy vyžívá také při sledování televize.“ Vychází ze studie Mobilní zařízení, aplikace a zpravodajství 2014, kterou Mediaresearch realizoval na vzorku 1504 respondentů.

Podle této zprávy se dramaticky zvýšil i počet chytrých telefonů v internetové populaci. Využívá je 59 % lidí, zatímco klasickým mobilním telefonům zůstává věrno 46 %. Chytré telefony lidé preferují hlavně díky pohodlnému přístupu na internet a aplikacím. Mezi ty nejrozšířenější patří aplikace o počasí, týkající se sociálních sítí, dále pak hlavně mapy či navigace.

Chytré TV rostou pozvolna

Co se týká domácností vybavených Smart TV, zatímco v roce 2013 podle výzkumu provedeného Českým národním panelem mělo v domácnosti Smart TV 19 % internetové populace a 21 % mělo v plánu si ji koupit, začátkem letošního roku je vlastníky 22 % a plánuje ji 27 %. Budoucnost televizního vysílání se pak hodně ubírá směrem k HbbTV vysílání.

Reklama
MMcite

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)