V lednu se investice reklamních zadavatelů do médií meziročně snížily o 4 % na 3,5 mld. korun. Vyplývá to z monitoringu společnosti Admosphere, která zachycuje ceníkové ceny inzerentů do médií. Jediným mediatypem, který v prvním měsíci meziročně rostl, byla televize. Inzerenti v ní utratili téměř 1,7 miliardy korun, což je o 2 % více než loni.
Displej zažil největší pokles
Největší pokles byl meziročně zaznamenán u displejové reklamy na internetu, která se snížila o 18 % na necelých 350 milionů korun. Monitoring však nepostihuje všechny typy internetové reklamy, zachycuje přibližně polovinu trhu. Pokles zaznamenaly také reklamní výdaje do tiskových médií a OOH, oba mediatypy se snížily o 8 %. Mírně pak klesly i investice do rozhlasové reklamy, a to o 3,6 %. Nejsilnějším zadavatelem byla v lednu společnost Mountfield, která jediná utratila více než 100 milionů korun, následovaná L’Oréalem a Hyundai. Celkově utratila nejsilnější desítka firem v médiích přes 630 milionů korun.