Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Šíma: Vytvoříme internetovou televizi

Economia v minulém týdnu uvedla nový videokanál Aktuálně.TV. Rozvíjet videoobsah chce v poslední době stále více mediál- ních domů – aktivní jsou Czech News Center, Vltava-Labe-Press a další. V čem má být nabídka Economie na trhu odlišná?

Od ostatních webových projektů na trhu se odlišujeme tím, že se soustřeďujeme na serióznější témata a vytváříme pravidelné pořady, o kterých si myslíme, že osloví naše současné čtenáře. Nabízíme lidem témata o vědě a technologiích, zahraniční reportáže, videokomentáře, cestovatelský magazín nebo pořady o lifestylu apod. Pro tyto pořady jsme vytvořili specializovaný web. Vlastně jde o takovou malou internetovou televizi, která se formálně podobá tomu, co nabízí třeba Stream.cz. Ze zpravodajských webů ale zatím u nás nikdo nic takového nenabízí.

Návštěvníci Aktuálně.TV mohou momentálně volit z dvanácti pořadů s různým tematickým a žánrovým záběrem, jaká je jejich jednotící linie?

Reklama
ČEZ

Zvolili jsme jednotnou značku pro pořady všech redakcí Economie (Hospodářské noviny, Respekt, Aktuálně nebo Ekonom) a vytvořili přehledný dlaždicový systém nabídky videopořadů na Aktuálně.TV. Chceme se zaměřit na obsahovou kvalitu. Vybrali jsme proto 12 pořadů, o kterých si myslíme, že můžou nabídnout lidem zajímavé spektrum témat – od politiky přes lidské příběhy, od automobilového magazínu až po lifestyle a třeba módu apod. Naším klíčovým pořadem zůstávají rozhovory, které dělá známá dvojice Daniela Drtinová a Martin Veselovský, ale snažíme se nabídnout i další známé osobnosti, které v Economii pracují, ať už to jsou třeba Miloš Čermák nebo Erik TaberyJindřich Šídlo.

Máte i spolupráci s externími partnery, kterými?

Partnerství máme uzavřené s Akademií věd, která nám dodává videa s vědeckou tematikou, a také s Rádiem Svobodná Evropa, od něhož dostáváme výborné reportáže ze zemí, kde mají své reportéry a redakce. A s dalšími partnery jednáme.

Jednotlivé pořady jsme krátce představili v minulém vydání M&M. Chystají se i nějaké další formáty?

Začali jsme třeba s Respektováním, což byl v 90. letech velmi úspěšný diskusní pořad v České televizi. Ten by se měl v nabídce pořadů začít postupně objevovat. Jde o debatu, již moderuje Erik Tabery, který si jednou měsíčně bude zvát zajímavé hosty a diskutovat s nimi o aktuálních tématech. A pracujeme i na dalších nových formátech.

Většinu pořadů ale tvoří videoobsah vznikající pod hlavičkou různých mediálních produktů Economie. Budou je moci čtenáři-návštěvníci vidět i nadále v článcích a na homepagích, tak jak jsou zvyklí?

Ano, to chceme určitě zachovat a je to pro nás stále velmi důležité. Vědu nebo byznys a politické komentáře spíše směřujeme na web Hospodářských novin. Zahraniční reportáže, kultura a lifestyle zase míří na Aktuálně.cz. a intelektuálněji zaměřené pořady na Respekt apod.

K uvádění nových videoformátů vydavatele motivuje i kontinuální pozvolný růst investic zadavatelů do videoreklamy. Sdružení pro internetový rozvoj predikuje pro letošní rok dokonce znásobení investic, co nabízíte zadavatelům?

Možností je celá řada. Obchodní oddělení pracuje s našimi partnery na různých alternativách, jak umístit reklamu k novým videím a k novým pořadům. V úvahu přichází sponzoring atd. Také nabízíme možnost výroby specializovaných videí na konkrétní objednávku. Těch možností spolupráce je opravdu celá řada.

Je možnost zařadit na Aktuálně.TV i označený pořad bez edičního zásahu Economie?

Možné to určitě je. V takových případech by bylo video označeno jako komerční a zároveň bychom i nad takovým videem samozřejmě museli mít edičním dohled.

Milan Šíma, koordinátor videoobsahu Economie

Dnešní šéf Aktuálně.TV, která zastřešuje veškerou videoprodukci vznikající v rámci vydavatelského domu, tedy v redakcích Hospodářských novin, IHNED.cz, Aktuálně.cz, Respektu či Ekonomu, se dlouhodobě pohyboval hlavně v televizním prostředí. Moderoval politické debaty (Naostro, Aréna, Události, komentáře nebo Partie). Věnoval se i publicistice a dokumentům (Bez obalu, Jaromír Jágr: stále na vrcholu, Boj o trůn s Petrou Kvitovou nebo také dokumenty z krizových oblastí Blízkého východu pro Reportéry ČT). V mediálním domě Economia působí od konce loňského roku. Jeho úkolem je rozvíjet a koordinovat nabídku videopořadů vznikajících v newsroomu i u partnerů Aktuálně.TV.

 

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)