Až na výjimky je svátek všech zamilovaných – Den sv. Valentýna v české internetové populaci dobře známý, velká většina dokáže určit jeho název i datum (14. 2.). To ale neznamená, že všichni tento svátek uznávají, nebo dokonce slaví. Vcelku pozitivně se k němu staví 40 %, ostatní jej považují většinou za umělý, ryze komerční svátek (27 %), cizí (americkou) tradici, která by se u nás slavit neměla (15 %), nebo obecně za zbytečnost (14 %). Letos se chystá sv. Valentýna oslavit zhruba třetina internetové populace. Zajímavé je, že jsou to výrazně častěji muži (42 %) než ženy (28 %), zároveň ale muži v daleko větší míře přiznávají, že budou slavit jenom kvůli partnerce (24 %). Fakt, že valentýnský svátek častěji berou na vědomí spíše mladší a střední věkové kategorie, už tolik nepřekvapí. A jak konkrétně budou oslavy vypadat? Nejčastěji půjde o romantickou večeři, ať už doma (12 % internetové populace) nebo v restauraci (9 %), darování čokolády nebo jiné sladkosti (9 %), valentýnské přání (6 %) či jiný drobný dárek (4 %). Svátek se samozřejmě neobejde ani bez květin, které se chystá darovat plná pětina mužů. V průměru ti, kteří budou slavit, předpokládají, že za letošního Valentýna utratí kolem 500 Kč.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a MEDIARESEARCH, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR.
Více informací na www.ceskynarodnipanel.cz.