Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Rohlík prošlapal cestu v mysli českého zákazníka

nullPřed pár lety na západ od našich hranic už on-line obchod s potravinami kvetl, u nás však byla drtivá většina zákazníků přesvědčena, že pokud si čerstvé potraviny neosahají, nikdy nedostanou tu správnou kvalitu. Minulou středu se na Retail Summitu 2015 ukázalo, že časy se konečně mění. To, že v soutěži MasterCard Obchodník roku 2014 v kategorii Inovace v obchodě získal hlavní cenu Rohlík.cz, potvrzuje, že internetový obchod s potravinami se u nás definitivně rozběhl. Rohlík.cz je právě jeden z těch důležitých průkopníků, kteří dokázali prolomit bariéru nedůvěry a nastartovali novou vlnu on-line obchodů s potravinami, která se teď už zřejmě začne neohroženě šířit i u nás stejně, jak to známe ze zahraničí. Proč se nedůvěru zákazníků podařilo prolomit právě jim? Svůj podíl měla určitě jednoduchost a pružnost, nepřetržitý provoz sedm dní v týdnu, od rána do desíti večera, a především rychlost doručení. Vidina dodávky během devadesáti minut od objednání musela každé ženě, která už hodinu pobízí manžela, aby vyrazil na nákup, připadat jako sen. Ale je možné, že rozhodlo teplé pečivo. Když totiž začali nabízet, že na požádání dodají rozpečené pečivo ještě teplé, museli změknout i největší konzervativci. Byl to jasný signál, že s rychlostí a čerstvostí to myslí vážně. Do té doby se k nákupům běžných potravin na internetu odhodlali většinou racionálně uvažující zákazníci z větších měst, kteří si spočetli, kolik času, peněz za benzin a nervů je stojí cesta autem do supermarketu a zase zpátky. Stačilo jim udělat objednávku jednou v týdnu a otravné bloudění s nákupním vozíkem mezi regály mohli vypustit z hlavy. Po nabídce teplých housek však museli zbystřit pozornost i konzervativní milovníci klasických obchůdků, kde to vonělo. Na milovníky starých dobrých malých prodejen zřejmě sází i zakladatel nového projektu potravinového e-shopu, bývalý šéf Globusu Petr Vyhnálek, který na Retail Summitu představil poprvé i jeho název Koloniál. Zdá se, že je rozhodnuto. Mysl zákazníků je internetovým prodejnám potravin otevřena už i u nás. A průkopníkům jako Dámejídlo.cz či Rohlík.cz za to patří uznání.

 

Milan Hladký
šéfredaktor

 

Dokázali prolomit bariéru nedůvěry a nastartovali novou vlnu on-line obchodů s potravinami.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)