Na podzim došlo ke změně programového schématu Evropy 2. V čem spočívala?
Hlavní změnou, kterou si vyžádal zájem inzerentů, je vysílání ranní show i v sobotu a v neděli.
Leoš Mareš tedy bude muset vstávat i o víkendu?
Ne, víkendy dostal druhý tým ve složení Jindra Ekl, Zorka Hejdová a Tomáš Zástěra.
Jak se změnil zbytek víkendového programu?
Posunuly se časové sloty a upravilo vysílání moderátorů. V sedm hodin začíná Víkendová ranní show.
A inzerenti už víkendovou ranní show zaplnili?
Na sto procent zatím ne, často tam ale umisťují speciální operace, hlavně soutěže. Ale reklamní breaky vypadají víceméně stejně.
Jsou víkendové reklamní časy levnější?
Ano.
Letos se chce Lagarde`- re soustředit na problematiku rovných příležitostí pro ženy a muže. Dotknou se jich i speciální operace?
Problematice rovných příležitostí se chceme věnovat v éteru i na webu, typicky na blozích moderátorů. Ale musíme zvolit spíše popularizační styl, odborné texty by nikdo nečetl. Jako ideální mi přijdou konkrétní příběhy.
Oslovíte více posluchačů skrze web, nebo skrze vaše profily na sociálních sítích?
Obě platformy jsou propojené a jejich obsah připravuje stejný zaměstnanec. Na webu máme měsíčně kolem dvě stě padesáti tisíc reálných uživatelů. A na Facebooku mohou příspěvky s velkým virálním potenciálem zasáhnout i přes dva milióny lidí.
Od března máte na starost i server Koule.cz. Jaké změny chystáte?
Od začátku letošního roku se zaměření Koule výrazně rozšířilo, kromě hudby se začaly objevovat články z oblasti lifestylu, módy, technických vychytávek nebo mobilních aplikací. Koule už zkrátka nebude čistě hudební portál.
Kolik lidí tvoří redakci?
Kolem patnácti, ale většina z nich jsou externisté.
Působí Koule i na Slovensku?
Ne, jedinou naší slovenskou aktivitou je Európa 2.
Jak se jí daří?
V současnosti je na slovenském trhu pátým nejposlouchanějším rádiem. Na pozici ředitelky jsem nastoupila koncem roku 2013, od té doby došlo k zásadním programovým změnám, které se dotkly vysílacího schématu, výběru hudby i selekce písniček. Snažíme se zlepšit i marketing a pečlivěji dodržujeme zaměření na cílovou skupinu.
Ta je jiná než u české stanice?
V Česku je Evropa 2 určena posluchačům do 35 let, na Slovensku cílíme na mladší skupinu, do 30 let.
Čím to je?
V Čechách máme delší tradici a už jsme si odchovali skupinu fanoušků. Na Slovensku si můžeme dovolit být mladší a bláznivější. Snáze tak zaujmeme pozici, kterou jiné rádio nezaujímá.
Jaké další rozdíly vnímáte mezi českým a slovenským trhem?
Slovenští posluchači jsou mnohem více emotivní. Díky tomu se z písní stávají rychleji hity a my můžeme hudbu dynamičtěji plánovat.
Měření poslechovosti probíhá stejně?
Na Slovensku je součástí výzkumu MML-TGI, který probíhá na základě face to face rozhovorů, a ne pomocí telefonického CATI jako český Radio projekt.
Jaké akce plánujete pro letošní rok?
Aktuální je první ročník soutěže Hory s Evropou 2, kde mohou posluchači vyhrát týdenní lyžařský pobyt v Alpách s našimi moderátory. Ve středu proběhne třetí ročník česko-slovenských Hudebních cen Evropy 2. A během června a července se mohou posluchači už potřetí těšit na soutěž o čtyřicet týdenních all inclusive pobytů na Ibize.
Jitka Fürst, ředitelka Evropy 2
Ve společnosti Lagarde`re pracovala od roku 2005 a po svém odchodu spolupracovala externě na výzkumech. Zastávala také pozici tiskové mluvčí města Český Krumlov, posléze marketingové ředitelky Budějovického měšťanského pivovaru. Absolvovala mediální studia a žurnalistiku na Masarykově univerzitě v Brně. Ředitelkou rádia Evropa 2 a posléze také Európy 2 je od září 2011.