Chodíte na fotbal a jste současně kreativec na volné noze? Máte šanci vytvořit nový pokřik českého národního týmu.
Bude znít na tribunách
Společnost STES, která je oficiálním marketingovým zástupcem Fotbalové asociace České republiky, totiž zadala vytvoření tohoto pokřiku kreativní on-line platformě Future Bakery, jež sdružuje profesionály i amatéry z různých odvětví, kteří mají chuť tvořit a přicházet s novými a zajímavými nápady. Odměna pro autora vítězného návrhu dělá padesát tisíc korun, tvůrci pěti nejlepších sloganů pak získají mimo jiné lístky na kvalifikační utkání na Mistrovství Evropy ve fotbale v roce 2016. „Asi nejlákavější je ale představa, že váš pokřik se skanduje na světových stadionech a v českých hospodách,“ říká Alena Pelcová z Future Bakery.
„Rádi bychom vybrali něco motivujícího a nabíjejícího, co bude vycházet z hodnot, které chceme vidět u hráčů i fanoušků,“ prohlašuje ředitel STES Luboš Koželuh.
Cílem projektu podle něj je, aby nový pokřik pomáhal vytvářet atmosféru na tribunách, bavil děti i dospělé a vyjádřil nasazení hráčů a radost ze hry.
Zkušenosti tu jsou
Future Bakery založili bývalý ředitel agentury Mark/BBDO Petr Topinka, zakladatel agentury Yinachi Robert Peňažka a zakladatel společnosti Perfect Crowd Jaroslav Cír. Jejím cílem je propojovat zadavatele hledající neotřelá řešení s nezávislými tvůrci, kteří jsou schopní taková řešení přinášet. V uplynulém roce byly nápady kreativců zapojených do Future Bakery využity například v kampaních čokolády Milka společnosti Mondelez Czech Republic nebo při tvorbě marketingové strategie nové pivní značky Rafun (kombinující pivo s vodkou) společnosti Czech Beverage Industry Company, která se snaží prosadit na českém trhu. Schopnosti textařů fungujících pod Future Bakery si vyzkoušela mimo jiné také pojišťovna Kooperativa, která jim zadala tvorbu některých nových sloganů pro své venkovní reklamy.
Ani návrh sportovního pokřiku nebude pro kreativce sdružené ve Future Bakery úplnou novinkou. Začátkem letošního roku vybrali například nový pokřik pro český sportovní házenkářský klub HC Dukla Praha. Na jeho tribunách by se mělo při zápasech nově rozeznít skandování „Aha, aha, aha… HC Dukla Praha“. Pokřik navrhla jedna z členek výše zmíněného volného kreativního týmu pod Future Bakery. U diváků klubu zabodoval také slogan: „Mějte odvahu, buďte hrdí, buďte féroví. Každou hru odehrajte, jako by byla tou poslední. Život je hra – Dukla!“
Společnost STES byla založena roku 1993 Českým fotbalovým svazem, který dnes funguje pod názvem Fotbalová asociace České republiky. Je hlavní marketingovou agenturou zaměřenou na fotbal u nás, která má na starost marketing české fotbalové reprezentace, Synot ligy coby vrcholné soutěže českého fotbalu a soutěže pro kluby Pohár České pošty.
Odměna za návrh nejlepšího pokřiku pro český národní fotbalový tým zahrnuje padesát tisíc korun. A možná ho uslyší svět.