Společnost JCDecaux chce klientům představit co nejširší paletu možné kreativy venkovní reklamy prostřednictvím nového katalogu.
Klienti získají představu
Databáze kreativních kampaní JCDecaux bude vytvořena během tohoto měsíce. Bude obsahovat fotografie inovativních kampaní JCDecaux, které byly realizovány v Čechách, ale i v zahraničí. Společnost totiž působí na celosvětovém trhu venkovní reklamy a snaží se nabízet co nejširší portfolio nosičů. Zadavatel si tak bude moci lépe představit, jakou kreativu by mohl dostat a jak bude v reálu vypadat.
Databáze ale nebude veřejně přístupná. „Bude sloužit jako zdroj podkladů pro prezentační účely. Klienti se tak s fotografiemi setkají v prezentačních materiálech JCDecaux, v připravovaném newsletteru a nejzajímavější kampaně bychom také rádi prezentovali ve vybraných médiích,“ uvedla marketingová manažerka společnosti Jana Lysáčková. „Jakékoli inovativní prezentace či ukázky kreativních kampaní jsou pro nás vždy přínosné. Pravda je, že ne vždy lze vše realizovat a aplikovat na český trh, ale i zahraniční novinky a nové technologie mohou být pro nás velkou inspirací,“ uvedla Šárka Lejčková, OOH specialist z mediální agentury ZenithOptimedia Prague.
V zahraničí startuje měření digitálního OOH
V katalogu nebudou chybět ani digitalizované plochy. ČR se zatím zásah digitálních ploch společnosti neměří. Obchodní ředitelka Kamila Mortimer v nich ale vidí velkou budoucnost. Jejich měření se ostatně v zahraničí právě chystá. Největší mezinárodní venkovní média – APG | SGA, Clear Channel Outdoor, Exterion Media a JCDecaux – spolupracují na vývoji standardizovaného přístupu k měření digitálního out-of-home (OOH). Jde o reakci na pokračující globální růst digitální venkovní reklamy, jenž se v roce 2015 odhaduje ve výši 21 %, a na související zvyšující se podíl digitálních formátů v plánování. Momentálně byla vybrána pracovní skupina ze zmíněných společností, projekt by měl být dokončen v letošním roce. Podle společnosti JCDecaux značky typu Samsung, Coca-Cola, Google a BMW zvyšují podíl digitálního OOH v plánování. V měření bude využito i metody tzv. eye trackingu (sledování lidského oka), díky kterému bude moci společnost předvídat reakce spotřebitelů na dané nosiče.
Pokrytí v okolí zastávek se zlepšuje
Společnost Vodafone před časem podepsala patnáctiletý kontrakt se společností JCDecaux, díky kterému má telekomunikační společnost posílit svou síť prostřednictvím telekomunikačních zařízení instalovaných na nosičích. Uživatelům mají přinést větší komfort při surfování po webu na zastávkách, což ocení i zadavatelé, kteří reklamu provazují s možností on-line nákupů. Do městského mobiliáře jsou umísťovány po konzultaci s místními úřady. Implementováno bude celkem 100 000 kusů do mobiliáře po Velké Británii, Španělsku, Německu, Itálii, Nizozemsku, Irsku, Portugalsku, Austrálii, Kataru, České republice, Indii, Turecku, Maďarsku a Jižní Africe.
Chybět by neměl ani norský outdoorový nosič upozorňující na akční film Smrtonosná past: Opět v akci.
V katalogu kreativních kampaní se zřejmě objeví i aktuální španělská netradiční kampaň realizovaná v síti JCDecaux pro Knorr.