Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Situace s předpisy hraje BigBoardu do karet

Navzdory předpovědi někdejšího pražského primátora Tomáše Hudečka o konci billboardů k němu v dohledné době v centru Prahy zřejmě nedojde. Spor o podobu reklamy v centru hlavního města bude pokračovat dalším vyjednáváním. Pražské stavební předpisy (PSP) mají sice za účel ulevit Praze od přebujelé reklamy a dát městu kulturní a uměřený evropský ráz, ale společnosti BigBoard v dané podobě kazí byznys, a proto se o jejich zrušení významně zasazovala.

Nyní může být jejich platnost pozastavena. BigBoard by pak ustoupil od arbitráže, kterou hrozil.

Na změnu bude půl roku

Praha měla během lhůty na nápravu uvést sporné pasáže v PSP do souladu se zákonem a zajistit připomínkování u Evropské komise. Ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová (která je ministryní od října a byla nominována do funkce hnutím ANO) uvedla, že hlavní město nenapravilo v dané lhůtě nedostatky v PSP. Hlavní rozpory se však billboardů netýkají (viz box). „Na zcela fatální chyby v pražských stavebních předpisech upozorňujeme více než tři čtvrtě roku,“ sdělila Šlechtová.

Reklama
MMcite

Primátorka hlavního města Praha Adriana Krnáčová to vzala na vědomí a ministryni sdělila, že s ohledem na marné uplynutí lhůty uvedené ve výzvě k nápravě je Hlavní město Praha srozuměno s tím, že MMR nemá jinou možnost, než pozastavit účinnost PSP.

MMR tak brzy vydá rozhodnutí a může přistoupit k pozastavení. Česká komora architektů ale vznik pražských stavebních předpisů uvítala. „Je nešťastné, stává-li se rozhodování o odborných tématech předmětem politického boje či zákulisního lobbismu. Nepřijetí technické novely PSP radou hl. m. Prahy je velice neblahým řešením, které povede pouze k další eskalaci nepředvídatelnosti právního prostředí pro výstavbu, tedy i projektování staveb v Praze,“ uvedl Ivan Plicka, předseda ČKA.

Personální rošáda BigBoardu prospěla

Pozastavení platnosti předpisů by pro skupinu BigBoard znamenalo jednoznačně pozitivní zprávou. PSP jí provoz billboardů v centru Prahy neomezí, a získá navíc čas pro vyjednávání o nové verzi předpisů s primátorkou Adrianou Krnáčovou, za Babišovo ANO. Krnáčová v médiích prostřednictvím své tiskové mluvčí uvedla, že bude upřednostňovat smírné řešení sporu a že nikdy nepreferovala soudní spory a s BigBoardem jednala. Na řešení podoby PSP vrhá špatné světlo fakt, že proti bývalému primátorovi Hudečkovi byla pro jeho názory a prosazování PSP vedena Svazem provozovatelů venkovní reklamy (za kterým stojí lidé z BigBoardu) hodně ostrá negativní kampaň a došlo i k přelepování jeho plakátů. text Kristýna Hořovská

 

MMR uvedlo tato 3 zásadní témata rozporů nařízení se zákonem:

– návrh nařízení jako technický předpis nebyl notifikován Evropskou komisí

– v nařízení jsou významně sníženy požadavky na denní osvětlení obytných místností

– rozsah a trvání kondenzace vodní páry u částí staveb

 

null

Adriana Krnáčová na jednom z billboardů společnosti CzechOutdoor, jejíž plochy obchoduje společnost BigMedia (ze skupiny BigBoard).

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)