Dosavadní marketingový ředitel českého Heinekenu Jiří Rákosník ve firmě povýšil a přechází do centrály společnosti v nizozemském Amste-odamu. Tady bude od 19. ledna vykonávat funkci globálního marketingového manažera pro kategorii ciderů. Na starosti tak bude mít marketing dynamicky rostoucího segmentu, do kterého pivovarnický byznys v době stagnace či poklesů prodeje piva vkládá velké naděje.
V Nizozemsku sídlící Heineken je nejen majitelem značky cideru Bulmers, ale vlastní také brand Strongbow, což je vůbec nejprodávanější cider na světě. Firma také už loni publikovala materiál, který předvídá další růst této
kategorie. Zajímavé je, že v Česku, které si od loňska rovněž prožívá svůj ciderový boom, Heineken v této kategorii ádného hráče na trhu ještě nemá. Zdroje z Heinekenu se k této záležitosti sice nechtějí vyjadřovat, odborná veřejnost se však domnívá, že firma, která stála i za rozvojem kategorie radlerů, už brzy musí podniknout nějaký krok, aby stihla naskočit do slibně se rozjíždějícího vlaku.
Rákosníka, který v Heinekenu zastával funkci marketingového ředitele od roku 2011, na této pozici nahrazuje Petr Havlíček. Ten do firmy přichází ze společnosti Imperial Tobacco, kde působil od roku 2004, a to na různých pozicích v marketingu, od business intelligence po brand management. Od roku 2008 vykonával funkci marketingového manažera pro Česko, v roce 2013 rozšířil svou zodpovědnost i o slovenský trh.
Jiřího Rákosníka (vlevo), který byl převelen, nahrazuje Petr Havlíček.