Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

První letošní kampaně nastavily laťku vysoko

nullReklamní rok 2015 se rozběhl slibně. Značka Apple vystartovala s výzvou „Začni něco nového“ a v lednové kampani prezentuje umělecká díla, která byla vytvořena výhradně pomocí zařízení Apple. Návštěvníci vybraných prodejen Applu, například na Regent Street v Londýně, které se během kampaně změnily v galerie, mohou tato díla spatřit na vlastní oči. My ostatní především na webu. Ze strany Applu jde o pokračování osvědčené komunikace v duchu vize Steva Jobse, ve které Apple zosobňuje spojení technologické a estetické dokonalosti. Dá se tedy říct, že výzvu „Start something new“ Apple nesměroval do svých vlastních řad. Zato McDonald’s se pustil po Novém roce do razantnějšího posunu své komunikace. Rozhodl se reinterpretovat svůj dlouholetý slogan „I am lovin‘ it“ a lásku k jídlu a značce nasměrovat více ke zlepšení vztahů mezi lidmi. V nové televizní reklamě představuje zcela novou zázračnou moc svých dobrot. Na kreslených amerických popkulturních postavičkách známých svou vzájemnou animozitou demonstruje, jak můžou zmizet všechna nepřátelství, když si vybereme lásku. Pro McDonald’s neobvyklý posun vžitého sloganu směrem k téměř biblické lásce k bližnímu bude určitě terčem mnoha kritiků. McDonald’s, a fastfood vůbec, jich má dnes víc než dost. V každém případě je však odhodlání k takovému posunu značky hodně odvážné. Nejpůsobivější start do roku 2015 však měla Ikea. A nastavila laťku pro letošní reklamu hodně vysoko. Ikea má na reklamním poli za sebou velmi úspěšný rok. Do toho nového však vkročila s agenturou Mother London a režisérem Dougalem Wilsonem snad s ještě většími ambicemi. Nová televizní reklama je krásná, tajemná, dojímavá, výtvarně působivá, nápaditá a přitom i vtipná a lehce ironická. Putování ptáků do svého hnízdiště, kde mohou konečně spočinout v bezpečí, je tradičně silný příběh. V tomto případě však sledujeme dojímavý a dramatický návrat ptáků-triček do šuplíků Ikea. Protože Ikea poskytuje domov pro všechny věci, které máte rádi. Musíte si ten reklamní spot pustit. Možná uvěříte tomu, že dokonce i reklama může dělat svět lepším. Aspoň v některých případech.

 

Možná uvěříte tomu, že dokonce i reklama může dělat svět lepším.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)