Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Prodeje v řetězcích táhnou

V nákupních centrech si stále více zvykáme nakupovat kompletní sortiment zboží, od zubní nitě po boty. Není tak divu, že podle dat výzkumu životního stylu MML-TGI od výzkumné agentury Median lidé obvykle kupují výtisky novin nejen v trafikách, novinových stáncích, ale i v obchodních řetězcích.

V obchodním domě kupuje tisk desetina čtenářů

Zhruba desetina oslovených je kupuje v Albertu, Tesku, Globusu a dalších řetězcích na českém trhu. Většina ale stále jasně preferuje klasická prodejní místa pro tiskoviny – novinové stánky a trafiky. Podobně jsou na tom i tuzemské časopisy. „Data PNS potvrzují mírný nárůst podílu z celkového počtu deníků prodaných ve velkých řetězcích na úkor menších prodejních míst. To je ale způsobeno částečně i tím, že v posledních letech počet prodejen řetězcového typu stoupal, zatímco malých trafik ubývalo… Také je důležité zmínit, že v posledních letech počet prodaných kusů deníků mírně klesá – a to ve všech typech prodejen, tedy jak v řetězcích, tak i v trafikách,“ uvedla Zuzana Horáková Hurychová, manažerka marketingu a komunikace. Při porovnání podílů prodaného množství denního tisku v největších celorepublikových obchodních řetězcích a v tzv. jednotkových prodejnách (ať už se jedná o klasické trafiky či smíšené obchody s tiskem a dalším zbožím) jde za posledních pět let podle PNS o nárůst podílu prodejů ve prospěch těchto obchodních řetězců v řádu několika procent. Síla obchodních řetězců v prodeji denního tisku tedy sice během posledních let mírně stoupá, menší prodejny ale mají stále jednoznačný náskok, který si budou podle PNS držet i nadále.

Prodeje novin a časopisů jsou u nás v obchodních řetězcích v mírném růstu na úkor menších prodejních míst.

Reklama
Know

null

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)