Brněnská agentura Arkadia připravila koncept, veškerou kreativu, produkci i organizaci eventů pro tiskovou a webovou náborovou kampaň poradenské společnosti KPMG Česká republika pro období 2014 a 2015 s názvem Tvůj příběh začíná teď.
Cíle kampaně
Náborová kampaň KPMG Česká republika se zaměřuje především na absolventy a studenty 3.-5. ročníků ekonomických, technických a právnických vysokých škol. Snahou a cílem je zaujmout atraktivní kampaní, odlišit se od konkurence, oslovit studenty pro práci v KPMG, aby tuto společnost vnímali jako jednoho z elitních zaměstnavatelů, který nabízí přátelskou firemní kulturu, je inovativní, moderní a stabilní.
Kreativní idea
Kampaň vychází z reálné situace studentů, kteří stojí před volbou budoucího zaměstnavatele. „Takové rozhodnutí samozřejmě ovlivní jejich další život. Vlastní vstup do pracovního procesu si každý spojuje s řadou otázek a neznámých. Jednoduše jde o začátek nového příběhu našeho života,“ popisuje tonalitu kampaně šéf marketingu Roman Maco.
Náborová kampaň čerpá z příběhů stávajících zaměstnanců společnosti KPMG. Šest osobností ukazuje, jak vypadal jejich první rok v KPMG. I oni začínali jako absolventi, získávali zkušenosti a odborné znalosti a zároveň poznávali nové kolegy, cestovali, věnovali se rodině i svým koníčkům.
O jejich jedinečných příbězích se studenti mohou dozvědět na stránkách pribehzacina.cz. Na stejném místě se zároveň mohou podělit o příběh vlastní, když do KPMG zašlou svůj životopis.
Tváří kampaně se stala přední česká snowboardistka Šárka Pančochová. „Po skončení VŠ dává KPMG mnoha mladým lidem šanci ukázat, co v nich je. Vždycky je jednodušší chytit se pomocné ruky, čehož jsem já sama kdysi využila. Věřím proto, že můžu mladé lidi inspirovat, aby si za svými sny šli a vytvořili si vlastní jedinečný příběh,“ říká v propagačním youtubeovém videu.
Aktivační část kampaně
Kampaň má mít několik vrcholů. Nejprve se studenti mohli zapojit do Daňové soutěže a získat stáž v oddělení daňového poradenství. V listopadu KPMG spustila soutěž v mobilní aplikaci Test2Job, kde si studenti mohli vyzkoušet, jak vypadá testovací část výběrového řízení – ověřit si své znalosti z matematiky, angličtiny, procvičit paměť i logické a analytické myšlení.
Každý měsíc od listopadu do března vyhlašuje KPMG nejlepšího studenta, který se může zúčastnit víkendu se Šárkou Pančochovou na finále světového poháru ve Špindlerově Mlýně.
Použité formáty
Kampaň využívá propagační materiály, jako jsou brožury a plakáty. Dále pak kariérní webové stránky, workshopy, semináře, přednášky a veletrhy. Tradiční inzerce byla umístěna v on-linu a tisku. Tamtéž směřovalo i PR, rozhovory a komentáře. Přirozenou součástí se staly i všechny hlavní sociální sítě. Pro DM jsou používány newslettery. Soutěže se konají čtyřikrát do roka.
Očekávané přínosy aktivit
Dílčím cílem je i vytvoření jednotného a originálního vizuálního konceptu, který bude ve shodě s korporátní identitou klienta. Agentura navrhla minimalistický, moderní, svěží, poutavý a čistý design, který využívá jednotící prvky komunikace a grafického zpracování, jako jsou infografika, wordcloudy či ikony. Jednotný styl nenásilně a přirozeně slaďuje obsahové a textové podklady v jeden silný příběh.
Atraktivitu příběhů reálných lidí KPMG zvyšuje kombinace jejich profesních a osobních životů. KPMG se tak odlišuje od své hlavní konkurence. Cílem kampaně je nejen podpořit značku KPMG, ale zároveň i zájem vybrat si KPMG jako skutečného zaměstnavatele.
Tváří náborové kampaně agentury Arkadia pro poradenskou společnost KPMG se stala sympatická snowboardistka Šárka Pančochová.