LeasePlan Go (www.leaseplango.cz, dále LP Go), e-shop s operativním leasingem pro drobné podnikatele a malé firmy, spustila společnost LeasePlan Česká republika na jaře loňského roku, hlavní část kampaně podporující produkt pak odstartovala v listopadu. LeasePlan tím v podstatě chce bořit mýty o nákladnosti leasingu a jeho složitém vyřizování. Jedná se vlastně o dlouhodobý pronájem vozu se všemi službami, který je velmi populární v USA i západní Evropě a je snadno snadno dostupný přes internet. Od května 2014, kdy LP Go běží „na ostro“, bylo objednáno více než 300 nových aut.
Marketingový rozpočet patřil on-line kanálu
„Na on-line propagaci LP Go jsme vyhradili více než 20 % marketingového rozpočtu, který jsme pouze přesunuli z jiných položek. Šlo o nejmasovější využití on-line kanálu v historii firmy,“ vypočítává marketingový ředitel společnosti Tomáš Bursík.
Kampaň probíhala ve dvou vlnách, jaro a podzim, její součástí byl direct mailing na podnikatele a dále hlavně PPC, SEO a RTB nástroje (nákup pozic pro bannery v reálném čase). „Snažili jsme se cílit dle předem definovaných kritérií. K našemu příjemnému zjištění dobře fungoval i Facebook, kam jsme umístili produktové i virální bannery. Návštěvnost co do kvality měla lehce nadprůměrné parametry. Průměrně zhlédl uživatel cca pět stránek a strávil na webu téměř čtyři minuty,“ komentuje Bursík efekt bannerů. Na kampani se podílejí agentury Dark Side a Fragile zajišťující nákup médií.
Došlo i na nadsázku
Od konce dubna do konce roku přivedla kampaň na web téměř 200 000 unikátních návštěvníků. Její součástí byla i microsite se soutěží o zapůjčení vozu Mercedes-Benz na rok zdarma. Společnost jejím prostřednictvím vygenerovala přes 2 tisíce kontaktů na drobné podnikatele, kteří budou v brzké době řešit nákup firemních vozů. „V tomto roce chystáme novou nabídku vozů a hlavně další zatraktivnění podmínek služby,“ avizuje Tomáš Bursík.
Kromě čistě produktové kampaně vysvětlující parametry operativního leasingu on-line proběhla na Facebooku i lehce vtipkující kampaň vybízející uživatele k leasingu bitevní lodi za 200 tisíc či marťanského autíčka. Agentura Dark Side rovněž přispěla PR články v on-line motoristických magazínech.
„Jednoznačně největší zastoupení klientů je z řady finančních poradců, kteří si umějí náklady a výhody LP Go dobře spočítat,“ míní ředitel marketingu Tomáš Bursík.