V loňském roce se Československá obchodní banka (ČSOB) věnovala zefektivňování chodu banky, které se dotklo také marketingových oddělení. Dříve dva samostatné marketingové týmy pro značky ČSOB a Eru / Poštovní spořitelnu se v pražské centrále sloučily. Podobně jsou na tom týmy obchodu a distribuce. K propojování marketingových týmů začalo docházet od podzimu a skončilo na konci loňského roku. Všechny tři značky jsou tak nově obsluhovány jedním marketingovým oddělením. „Dříve oddělené týmy se v rámci budovy ústředí v Radlicích sloučily, což umožnilo výrazné zefektivnění naší práce,“ okomentovala změnu Pavla Hávová, mluvčí ČSOB.
Společným jmenovatelem změn v marketingových odděleních banky byl ke konci roku také odchod jejich marketingových ředitelů Leily Goulliové (zodpovědné za Eru / Poštovní spořitelnu) a Tomáše Brycha (ČSOB).
Poštovní spořitelna je v pozadí dál
Už delší dobu je možné sledovat patrné upozaďování značky Poštovní spořitelna ve prospěch modernější Ery. Banka tak logicky činí patrně z důvodu osamostatnění se od distribuční sítě České pošty, s níž ČSOB vyprší smlouva koncem roku 2017. Zároveň se však novým brandem snaží retailové bankovnictví určené masové klientele omladit. S Poštovní spořitelnou se i nadále mohou lidé ruku v ruce s Erou setkat v pobočkách pošty, vlastní produkty Poštovní spořitelny kromě oblíbené vkladní knížky však už plně nahradily produkty Ery. „V tuto chvíli je Poštovní spořitelna distribuční kanál pro produkty Ery,“ potvrdil Hany Farghali, ředitel externí komunikace a interních médií ČSOB. Poštovní spořitelna už také delší dobu nemá své vlastní webové stránky, které byly v r. 2012 přesměrovány na erasvet.cz. Se třemi značkami však banka počítá i nadále a podle Farghaliho podpoří v letošním roce Poštovní spořitelnu reklamou v televizi i v on-linu.
Je pravděpodobné, že ČSOB by ve spolupráci s Českou poštou ráda spolupracovala i po roce 2017. Bude však záležet nejen na nových podmínkách ve smlouvě, ale především na tom, zda bude Česká pošta chtít i nadále bankovní služby outsourcovat nebo zda požádá o vlastní bankovní licenci. S tím by jí měl pomoci externí poradce, kterého si letos vybere na základě tendru. Podle Matyáše Vitíka, ředitele komunikace České pošty, bude výběrové řízení vypsáno do konce března.
Spořitelna představila komunikační „supertým“
I Česká spořitelna oznámila na začátku roku změny v organizační struktuře marketingové komunikace. Vytvořila nový komunikační uzel Communications Hub čítající na 90 lidí, kteří mají pokrývat celé spektrum marketingových aktivit včetně regionálního marketingu, sponzoringu, programů společenské odpovědnosti nebo nadačních programů. „Cílem je propojit profesionály napříč bankou a využít mezioborového plánování a koordinace přes všechny komunikační disciplíny. Slibujeme si od toho svěží a skvěle zacílenou komunikaci směrem ke klientům i zaměstnancům,“ sdělila Klára Pačesová z tiskového centra spořitelny.
ČSOB podpořila v roce 2012 značku Era multifunkčními prostorami na Jungmannově náměstí v centru Prahy.