Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Česká televize zkouší satiru, šanci mají i nezávislé produkce

Česká televize zkouší podruhé v krátké době uvést nový původní satirický pořad nabízející divákům alternativní zábavu. Po Pečeném sněhuláku, který nabídl sérii skečů, přichází soutěž postavená na parodii televizní zábavy Boj o koláč. Pět herců se v každém díle utká v nějaké disciplíně, která prověří jejich moderátorské a bavičské schopnosti.

Alternativní zábava pro náročné

Pořady nabízející netradiční pojetí zábavy většinou nedosahují vysoké sledovanosti, což je zásadní překážkou pro komerční televize. Z tohoto důvodu je v tomto směru největším inovátorem Česká televize. „ČT zařazuje komediální pořady proto, že humor je a má být součástí svébytné národní kultury, a tedy i obsahu poskytovaného médiem veřejné služby. A to i přesto, že humorné pořady bývají obvykle dost polarizující – jedné části diváků a kritiky se líbí, jiní je ostře odsuzují. Tak tomu bylo se Čtvrtou hvězdou, s Pečeným sněhulákem a tak je tomu i s Bojem o koláč,“ říká k rozporuplným ohlasům na tyto formáty ředitel vývoje pořadů a programových formátů České televize Jan Maxa.

Kromě zmíněného sitkomu Čtvrtá hvězda, který se s průměrnou sledovaností 890 tisíc dospělých diváků zařadil k nejúspěšnějším pořadům tohoto typu, uvedla ČT např. i sitkom Kancl, který vznikl na základě úspěšného britského formátu The Office.

Reklama

Šance i pro nezávislé produkce

Příležitost při vývoji nových formátů mohou získat i tuzemské nezávislé produkční společnosti. Autorem právě vysílaného Boje o koláč je tým produkční společnosti Bedna Films. Pod scénářem je podepsán Lumír TučekMarek Najbrt, který se ujal i režie, producentem pořadu je Jakub Červenka. Natočeno bylo zatím šest dílů a pořad běží od 9. ledna na ČT2 od 22.35 hodin. První díl alternativní zábavy sledovalo 42 tisíc diváků. Pro srovnání na Pečeného sněhuláka, který běžel na ČT1, se dívalo kolem 300 tisíc diváků. Pro společnost Bedna Films jde o první zábavní formát, který některá z českých televizí realizovala. Kromě toho pro ČT vyráběli dokumenty, produkují reklamy i natáčí filmy. Do kin brzy vstoupí loutkový film Malý pán, který produkují.

Humor je lokální záležitostí

„Námětů na humoristické pořady dostáváme velmi málo a životaschopných ještě méně. Proto se snažíme každý formát, který má tvůrčí potenciál, vyvinout a dostat na obrazovku,“ říká Maxa. Ani pokud jde o převzetí úspěšného licencovaného formátu ze zahraničí, není podle něj úspěch zaručen. „Licence formátu dá určitý základ – u sitkomu postavy, situace dílů, dialogy, u skečové show jednotlivé scénky -, ale klíč k úspěchu tkví v podařené lokalizaci. Úspěšný humor má většinou silné lokální aspekty a konotace,“ dodává Maxa.


V každém díle pořadu Boj o koláč má za úkol pět herců – Marek Daniel, Bára Poláková, Tomáš Měcháček, Josef Polášek a Tomáš Jeřábek – převtělit se do pěti zábavných postav.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)