Prezidentská volba: Útraty kandidátů za kampaně na sociálních sítích v prosinci

© Meta

Volba prezidenta míří do finále a investice kandidátů do kampaní se stupňují. Podívejme se, jak si kandidáti vedli v uplynulém měsíci z pohledu útrat v reklamním systému společnosti Meta.

Kolik jednotliví kandidáti podporují příspěvků?

Generál Pavel – 140 reklam. Nejvíce podpořil spot.

Andrej Babiš – 47 reklam. Nejvíce podpořil kampaňový spot.

Danuše Nerudová -130 reklam. Nejvíce podpořila spot.

Top 3 kandidátů dle útraty. Seřazeno dle počtu promovaných příspěvků v prosinci 2022.

Útraty kandidátů na prezidenta za uplynulých 30 dní

Po oznámení kandidatury v prosinci nejvíce utrácel Andrej Babiš. Na druhém místě Generál Pavel a jako třetí Danuše Nerudová. Útraty ostatních kandidátů by v součtu nedosáhly ani na polovinu útraty třetího kandidáta.

Zdroj: Meta Ads Library Report. Data za období 2. – 31. prosince 2022. Jednotlivé celkové útraty – Andrej Babiš 648 236 Kč, Generál Pavel 516 546 Kč, Danuše Nerudová 332 864 Kč, Tomáš Zima 57 910 Kč, Josef Středula 46 920 Kč, Pavel Fischer 13 092 Kč, Marek Hilšer 4 339 Kč. Karel Diviš a Jaroslav Bašta nemají evidovanou žádnou útratu.

Útraty kandidátů na prezidenta za uplynulý týden

Poslední prosincový týden kampaň nejvíce podpořil Petr Pavel. Velmi podobně utrácela Danuše Nerudová s Andrejem Babišem.

Útraty prezidentských kandidátů za uplynulých 90 dní

Celkově od 2. října do konce roku 2022 nejvíce utrácel profil Petra Pavla, v těsném závěsu byl profil Andreje Babiše. Velký náskok měl dlouhou dobu Karel Janeček, který ale po přepočítání hlasů nakonec nepatří mezi platné kandidáty (s útratou 1,03 mil. Kč). Až na čtvrtém místě je Danuše Nerudová, která oproti lídrovi zaostává v celkové útratě o více než polovinu. Pomyslnou top 5 uzavírá Tomáš Březina s útratou nad půl milion korun.

Zdroj: Meta Ads Library Report, Spending Tracker. Widget se aktualizuje automaticky.

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-07

MAM Exkluzivně v časopise

Jaroslav Vígh
Jindřich Fáborský
Milka

MAM Téma čísla

iStock_lupa_pismena_SEO_hledani_nový web-otvírák (92)
kina
Návrh bez názvu-8
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů leden 2025
nova_O2
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)
MAM Souboj spotů leden 2025
nova_O2
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)