Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Novinky v Google Analytics 4 a další UTM parametry

Novou úvodní stránku, šablonu pro predikci nejvýkonnějšího marketingového kanálu, ale hlavně rozšíření UTM parametrů, představil na začátku března Google v rámci novinek pro Google Analytics 4 (GA4).

V březnu představená nová úvodní stránka Analytics zobrazuje v levém navigačním menu relevantní informace na základě vašeho chování. Nabízí více možností přizpůsobení pro sledování statistik webů i mobilních aplikací.

Úvodní stránka nyní obsahuje:

Přehled – zobrazuje metriky, které jsou relevantní na základě vašeho chování (na schématu níže č. 1)
V reálném čase – ukazuje aktivitu tak, jak k ní dochází z dat Přehledu v reálném čase
Nedávno zobrazeno – nabídne odkazy na ty části Analytics, které jste naposledy navštívili (na schématu níže č. 2)
Obsah, který si často prohlížíte – zobrazuje přehledy, které si často prohlížíte (na schématu níže č. 3)
Statistiky – zobrazují neobvyklé změny, nové trendy a další insighty z vašich webů a aplikací

Reklama
ČEZ

Šablona predikce nejvyšších útrat

Každý marketér analyzuje, který marketingový kanál mu pomůže získat zákazníky, jenž jsou ochotni co nejvíce utrácet. Předpovídání jejich chování už nemusí být jen otázkou věštění z magického glóbu. Prediktivní metriky GA4 dokáží pomoci s výběrem nejvýkonnějšího kanálu v nejbližší budoucnosti. V galerii šablon v sekci Objevování nyní najdete šablonu pro předpovídání největších útrat uživatelů. Můžete tak agilně reagovat na přerozdělování rozpočtu v průběhu kampaní do kanálů s vyšším potenciálem.

Pro získání přístupu k této funkci stačí přejít do části Prozkoumat > Galerie šablon > Případy použití > Předvídat nejvyšší útratu.

Poznámka: Šablona se zobrazí pouze pro služby, které mají dostupné metriky předpokládaných tržeb.

Nové UTM parametry

Jak je to jen dlouho? 15 let? Po takové době můžeme vylepšit standardizované sledování odkazů a následné vyhodnocování. Doposud jsme do odkazů byli schopni určit zdroj, medium, kampaň, klíčová slova a obsah. K nim se dle oficiální dokumentace Google brzy přidají tři další: platforma (Google Ads, Manual, Shopping Listings), formát kreativy (například standardizovaný název banneru) a marketingová taktika (například pro zřetelnější oddělení nového zákazníka a retence). Parametry se budou doplňovat i v automatickém tagování:

utm_source_platform
– na rozdíl od standardního zdroje bude určovat z jaké je platformy. Zatímco například utm_source máme Paid Search, tak utm_source_platform je Google Ads.

utm_creative_format
– bude sloužit k přesnějšímu a standardizovanému označení kreativy, například názvy banneru „Leaderboard, Skyscrapper, Half Banner“ a je to hozená rukavice i do označování kreativ na sociálních sítích.

utm_marketing_tactics
– k upřesnění taktiky vaší kampaně, jestli vám jde o retenci nebo akvizici. Možná víc lidí pochopí i rozdíl mezi strategií a taktikou?!

Léty prověřený Campaign URL Builder zatím změnu neobsahuje, ale komunita si už poradila a nabízí se alternativa od Simona Vreemana. Kompletní popis parametrů je už v oficiální dokumentaci, i když v době psaní článku bez podrobností. Většina uživatelů už má v GA4 alespoň první z parametrů – source_platform. A pokud chcete lépe pochopit seskupování kanálů a to, jak se tagy přiřazují (bez dojmologií), pomůže tahle definice.

A pokud jste dost staří nebo chcete pochopit krásy Analytics, tak nemáte zač:

UA = Urchin Account

UTM = Urchin Tracking Module

Ano, i moderní Analytics staví dál na Urchinu. Pokud nerozumíte, nejste pravděpodobně v marketingu tak dlouho :-).

Sentimentální screen pro pamětníky. Ano, stále to tam je! Zdroj: Google Support

Nezapomeňte na konec Universal Analytics!

Google oznámil že k 1. červenci 2023 přestanou Universal Analytics (UA) sbírat nová data. Přejděte na Google Analytics 4 co nejdřív. Proces je velmi rychlý a GA4 připojíte i ke stávajícím UA za cenu absence jedné kávové seance. Můžete pak měřit duálně a postupně se učit.

Další novinky

Od začátku března je v GA4 dostupných ještě víc podrobností k měření kampaní zařízení s iOS 14+, tedy pro ta zařízení, která po změně nastavení soukromí začala vyžadovat souhlas a kde už se dál nevyužívá GCLID, ale nové URL parametry GBRAID pro „app to app“ měření a WBRAID pro „app to web“.

Od 11. března se změnilo také Android SDK, které od Android verze 12 vyžaduje nastavení oprávnění v Google Play, aby mohlo dál využívat Advertising ID. Pokud se tak nestane, bude automaticky nahrazeno řetězcem nul.

Google Analytics 4 (dříve známé jako App+Web, dnes GA4) jsou výchozí analytickou službou Google od října 2020 nahrazující předchozí verzi – Universal Analytics (UA), která nebude nová data přijímat od 1. 7. 2023

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)