X má v prosinci 10 milionů nových uživatelů, uvedla bez kontextu CEO

CEO Linda Yaccarino sdílela tento údaj ve čtvrtek na sociálních sítích, zřejmě ve snaze zmírnit tlak na Muskovo X.

Yaccarino zprávu zveřejnila v době, kdy společnost, dříve známá jako Twitter, riskuje ztrátu až 75 milionů dolarů na příjmech z reklamy do konce roku, protože velké značky pozastavují své marketingové kampaně na platformě, jak uvádí New York Times. Společnost X pravidelně nezveřejňuje uživatelská data a nebylo možné ji okamžitě zastihnout, aby data zasadila do širšího kontextu. Nevíme tedy, jak si prosincové registrace stojí v porovnání s průměrem, ani proč Yaccarino číslo zveřejnila. Již v červenci Elon Musk například uvedl, že měla platforma 540 milionů uživatelů za měsíc.

Společnosti, mezi které patří Apple, Disney, Warner Bros Discovery, Comcast, Lions Gate Entertainment, Paramount Global a IBM, v listopadu uvedly, že pozastavují své reklamní aktivity na sociální síti X. Trnem v oku jim jsou některá kontroverzní vyjádření samotného Elona Muska. Ten prchající inzerenty proklel. Společnostem se nelíbil jeho souhlas s uživatelem, který nepravdivě tvrdil, že Židé podněcují nenávist vůči bílým lidem.

A to není vše. Hlídací skupina Media Matters vydala zprávu, ve které dokládá, že našla reklamy od významných společností umístěné vedle příspěvků na síti X, které podporovaly nacismus. Platforma viní Media Matters z pomluvy a na konci listopadu na ni podala žalobu.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu

MAM Exkluzivně v časopise

Kosta Schneider_Publicis Groupe_Credits Matouš Bláha, Publicis Groupe_2
Paul Holmes Forum Media
NORA
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk