Sociální síť Threads, mikroblogovací platforma společnosti Meta, je od 14. prosince dostupná v EU a tím pádem i v Česku. Jak čeští uživatelé přímou konkurenci X/Twitteru v prvních dnech přijali?
Příchod Threads, služby úzce provázané s Instagramem, zpozdily problémy služby s některými právními předpisy Evropské unie – zřejmě s nařízením o digitálních službách, které platí od konce srpna. Konflikt s legislativou se však podařilo vyřešit a Mark Zuckerberg ve čtvrtek přivítal Evropany na síti, která po spuštění dostala (nejspíš trochu předčasně) nálepku „zabiják Twitteru“.
Jak na dostupnost služby, která v červenci získala celosvětově 100 milionů uživatelů během pouhých čtyř dnů a šesti hodin, zareagovali čeští uživatelé? Podle dat Google Trends patřili v rámci sedmadvacítky států EU mezi ty nejzvědavější. Větší „haló“, a to o parník, vyvolalo spuštění jen v Itálii, za Českem se seřadilo Španělsko, Rumunsko a Portugalsko. Přesto v porovnání s červencovým boomem po globálním uvedení jde jen o slabý odvar.
„To ale nemusí nic znamenat, s ohledem na reaktivace uživatelů první vlny,“ hodnotí start přímo na Threads Václav Blahout, konzultant digitálního marketingu, a dodává: „Bude hrozně zajímavé sledovat retenci uživatelů. Jde o aplikaci s minimem inovací a potenciálem nabídnout nový zážitek lidem z Instagramu a frustrovaným z X. Adopce by měla být s ohledem na nízké nároky na UX snadná.“
Ač platforma do začátku prosince, tedy ještě před expanzí do států EU, získala 141 milionů uživatelů, data o počtech denně a měsíčně aktivních účtů tak slavná nejsou. V srpnu, tedy měsíc po uvedení, ji na denní bázi používalo 10,3 milionu uživatelů. Tři měsíce po startu pak Meta uvedla, že počet měsíčně aktivních uživatelů (MAU) je menší než 100 milionů. „S takovou trajektorií jsem velmi spokojený. Dlouhodobě jsem přesvědčen, že by měla existovat konverzační aplikace pro miliardu lidí, která je trochu více pozitivní. Myslím si, že pokud budeme další pár let pokračovat tímto směrem, budeme mít dobrou šanci této vize dosáhnout,“ uvedl přesto Zuckerberg.
Konkurenční X má 550 milionů MAU a jak nedávno uvedla jeho CEO Linda Yaccarino, denně ho využívá 245 milionů uživatelů. Ti na něm tráví průměrně 31 minut denně, zatímco na Threads to jsou jen tři minuty.
Nahánění sledujících, postování vtípků či debata o tom, zda se nová síť stane stejně toxickou, jako je dnes X – to jsou hlavní témata, která se krátce po startu řeší na českém Threads. Právě kultivovanost prostředí je zatím největší konkurenční výhodou platformy. Otázkou je, jak dlouho to vydrží a zda na síť dorazí uživatelé (či boti), kteří pro mnoho lidi učinili X nesnesitelným místem. Své účty si na Threads obratem zřídily i mnohé české značky. Namátkou Škoda Auto, Liftago, McDonald´s, KFC, Alza, TV Nova, FTV Prima. A také týdeník Marketing & Media.
Příspěvek od @marketingamediaZobrazit v aplikaci Threads