Reklama
Megaboard

Roztrhejte osvědčené postupy vyprávění, vzkazuje značkám TikTok

Ve své poslední studii o trendech příštího roku „What’s Next Trends Report“ TikTok upozorňuje na to, že uživatelé mají rádi netradiční „oblouk vyprávění“.

TikTok vydal svůj „What’s Next Trends Report“ pro rok 2024, předpovídá v něm, že značky, které předvedou v příštím roce nejlépe, jak jsou „kreativně statečné“, budou také těmi, které navážou hlubší a trvalejší vztahy s uživateli.

 „V roce 2023 na TikTok pravidelně chodí více než jedna miliarda lidí, aby zde našli svou komunitu, překvapení a potěšení. V době, kdy se ‚storytelling‘ stal předvídatelným, TikTok předvádí kreativitu bez typického začátku, středu nebo konce,“ řekla k reportu Sofia Hernandez, globální vedoucí byznys marketingu TikToku, a představila tři klíčové trendy příštího roku, které stojí na zvědavosti, představivosti, zranitelnosti i odvaze, a budou dominovat obsahu tvořeném uživateli. Trendy ve stručnosti popisujeme dále, celou zprávu ze studie najdete zde.

1. Trend: vrchol zvědavosti
Uživatelé TikToku nejsou spokojeni pouze s jednou správnou odpovědí – jejich zvědavost a vášeň pro různá témata dosahují vrcholu. To znamená, že značky mají příležitost podporovat tuto aktivitu tím, že proniknou do existujících komunit a vytvoří obsah, který odpovídá potřebám a zájmům uživatelů. Zpráva uvádí, že uživatelé nyní potvrzují 1,8krát častěji, že TikTok je seznamuje s novými tématy, o kterých ani nevěděli, že by si je mohli oblíbit (40 % TikTok vs. 22 % tradiční sociální média). Dalším zajímavým zjištěním pak je, že dvě pětiny uživatelů navštíví TikTok s nějakým jasným úmyslem, ale skončí objevováním něčeho, co nepředpokládali.

2. Trend: vyprávění bez omezení
TikTok se stal půdou pro různorodé hlasy a témata, které překračují tradiční hranice vyprávění. Obsah na této sociální platformě je utvářen tak, aby nabízel různé pohledy a výklady. Zásadní je zapojení komunity TikToku a poskytnutí rovnocenného prostoru příběhům spojeným s danou značkou. Inovativní formy vyprávění zajistí, že diváci zůstanou zaujati již od prvních sekund. Reklamy, které takto dokážou oslovit uživatele, jsou podle zprávy schopny udržet jejich pozornost až o 1,4krát déle.

3. Trend: překonání propasti v důvěře
Značky na TikToku aktivně vytvářejí otevřený komunikační kanál se svými spotřebiteli a komunitou a využívají tvůrce jako efektivní nástroj k dosažení svých cílů. Každá reklamní kampaň a organický obsah jsou příležitostí k interakci, naslouchání a vzájemnému učení. Tímto způsobem společně budují důvěru a posilují hodnoty značky, což vede k vytváření pevné loajality nejen na platformě, ale i mimo ni. Po zhlédnutí reklamy na TikToku se důvěra diváků v danou značku zvyšuje o pozoruhodných 41 procent a pravděpodobnost, že se stanou loajálními zákazníky, stoupá o 31 procent.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

KFC Bukurešť
Klára Poliakov, Lasvit
Štěpán Zub (Mixit) s Adamem Ondrou a Jiřím Procházkou

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále