Německá turistická centrála (DZT) představila virtuální influencerku Emmu, využívající umělou inteligenci pro mezinárodní marketing Německa. Emma je interaktivní ambasadorkou, která 24/7 inspiruje cestovatele k návštěvě Německa a vytváření zážitků. Dlouhodobým cílem je začlenit ji do digitální komunikační strategie DZT.
Petra Hedorfer, předsedkyně představenstva DZT, vysvětluje: „Uvedením Emmy jako virtuální influencerky jsme učinili další krok v naší digitální strategii. Aplikace umělé inteligence hrají důležitou roli při doplňování a technologické podpoře komunikace naší značky. V cestě za zákazníkem může Emma působit jako inovativní stavitel mostů mezi potenciálními cestujícími a skutečnými, nezapomenutelnými zážitky v Německu již ve fázi inspirace.“
Emma bude pracovat vedle úspěšně zavedených struktur našeho influencer marketingu. Díky spolupráci s „tradičními“ influencery se nám v loňském roce podařilo dosáhnout 148 milionů zobrazení na sociálních sítích. Strategie DZT v oblasti umělé inteligence využívá technologické inovace, které sice nemohou nahradit osobní zážitky a setkání v Německu jako cestovní destinaci, ale mohou pomoci optimalizovat cestu poskytnutím kvalitních informací.“
Projekt virtuální influencerky byl vyvinut DZT ve spolupráci s agenturou Startup Creatorza použitím nejmodernějších technologií.
„Persona“: Emma je moderní, kosmopolitní Berlíňanka, která je v digitálním světě jako doma. Tato třicátnice se zálibou v technologiích a cestování spojuje lásku k novým technologiím s vášní pro cestování po Německu. Na svém instagramovém kanálu @EmmaTravelsGermany inspiruje Emma své fanoušky k cestám do Německa, doprovází je na jejich cestách a sdílí s nimi své zážitky zábavnou a poučnou formou. V dlouhodobém horizontu bude Emma nejen poskytovat informace, ale také působit jako osobní společník na cestách a vytvářet personalizované cestovní trasy přizpůsobené individuálním zájmům uživatelů.
Technické zázemí: Emma je „digitální člověk“ plně vytvořený umělou inteligencí. Díky pokročilým „Deep-Learning“ algoritmům a „Large Language“ modelům (LLM) dokáže komunikovat se svými fanoušky v rámci chatu ve více než 20 jazycích, včetně češtiny. Do konce roku bude virtuální asistent také schopen přistupovat nejen k informacím na webu germany.travel, ale také k datům ze znalostního grafu DZT v reálném čase.
Rostoucí význam umělé inteligence v rámci aktivit DZT
S projektem „Emma“ otevírá DZT novou kapitolu ve využívání umělé inteligence, která již ovlivňuje mnoho oblastí: ve spolupráci s mezinárodním cestovním ruchem, v komunikaci se zákazníky a v marketingu.
Globální online cestovní kanceláře se stále více spoléhají na umělou inteligenci při analýze a optimálním prodeji turistických nabídek po celém světě. DZT tento trend podporuje svým Open-Data projektem: ve znalostním grafu DZT je již k dispozici více než půl milionu strojově čitelných datových souborů o turistických atrakcích, prohlídkách a akcích, a také údaje o infrastruktuře. Tato data zlepšují viditelnost turistické nabídky v Německu na mezinárodních online platformách.
Při oslovování koncových spotřebitelů pomáhá umělá inteligence přesněji porozumět zákazníkům a poskytovat jim nabídky na míru. Například chatbot s podporou umělé inteligence odpovídá na dotazy zákazníků na webových stránkách DZT nepřetržitě od roku 2020 a webová stránka DZT již nějakou dobu využívá umělou inteligenci také k inspiraci koncových zákazníků v oblasti imerzivních technologií, jako je virtuální realita, rozšířená realita a Smart Speaker aplikace.
Aplikace umělé inteligence jsou již integrovány do každodenní práce DZT. Existuje široká škála možných využití, zejména v oblasti marketingu. DZT využívá tyto aplikace při vývoji a realizaci digitálních marketingových nástrojů, například k vytváření materiálů, jako jsou obrázky a videa, ke generování textů, k překladům a při grafickém designu. Prostřednictvím transparentní komunikace DZT zajišťuje, aby se s možnostmi, které aplikace umělé inteligence nabízejí, zacházelo odpovědně.